Casa de la música inaugura El Vapor, un nou espai de creació musical

L'espai neix amb l'objectiu d'acollir i donar suport als creadors de música locals

Publicat el 24 de juny de 2010 a les 14:30
Terrassa compta amb un nou equipament, el primer de la ciutat dissenyat i destinat a la creació musical. El Vapor, situat al carrer Mare de Déu dels Àngels, és un centre de recursos integral on s'hi ofereixen serveis i activitats dirigides tant a músics professionals com a músics emergents. Amb l'objectiu de potenciar el desenvolupament de les idees dels creadors, l'espai oferirà una àmplia oferta d'activitats entre les quals s'hi troben cursos, tallers, xerrades, master class, projecció de films i documentals musicals i, fins i tot, activitats infantils.

El Vapor també funcionarà com un espai d'arxiu i documentació de temes musicals. Així, hi ha una hemeroteca i una mediateca musical i els usuaris poden consultar una agenda de concerts a Terrassa i els voltants i també una base de dades amb informació sobre beques, concursos, jornades, cursos o ajuts. A més, el centre ofereix als grups musicals un espai per assajar, assessorament en la producció i la possibilitat d'enregistrar directes musicals. I els grups que ho desitgin, tant si han realitzat un “stage” a l'espai com si només volen estrenar un nou espectacle, podran oferir una audició davant de públic.

Amb la inauguració d'aquest nou espai, la Casa de Música de Terrassa disposa d'un equipament adient per complir el seu principal objectiu: assessorar i dotar de recursos a un grup musical per tal que pugui esdevenir professional. Des que va iniciar la seva activitat l'octubre de 2008, s'han ofert més de 150 concerts, la meitat dels quals a càrrec d'artistes i grups locals, i més de 600 alumnes han participat en les activitats de formació. A més, la Casa de la Música participa en diverses entitats i esdeveniments, com el Festival de Jazz de Terrassa.