El grup de folk Roba Estesa, amb quatre nominacions, i Doctor Prats, Manel, Animal i Judit Nedermann, amb tres cadascú, són els finalistes als Premis Enderrock amb major presència a les diferents categories de la votació popular. Des d'aquest moment i fins al 21 de febrer hi ha oberta la darrera ronda de votació popular que determinarà els guanyadors de cada categoria.
Roba Estesa ha assolit nominacions a artista revelació, disc de folk i cançó de folk (Viu i Una altra ronda). Per la seva banda, Doctor Prats, Judit Nedermann i Manel són finalistes a la categoria de millor artista. Doctor Prats i Manel també són candidats a millor disc i cançó de pop-rock, mentre que Nedermann competeix en les categories de millor disc i cançó de cançó d’autor. El trio de nominacions d’ Animal són com a artista revelació, cançó de pop-rock i videoclip. Finalment, Belda & Sanjosex i El Petit de Cal Eril són finalistes en dues categories cadascú.

Els Premis Enderrock de votació popular guardonen anualment als millors artistes, discos i cançons en les categories de pop-rock, cançó d’autor, folk, jazz, clàssica i infantil, a més del millor videoclip i millor sala de concerts. Compten amb el patrocini d’Estrella Damm i el suport de l’Ajuntament i la Diputació de Girona, la Generalitat de Catalunya, Fundació SGAE i La Xarxa, que emetrà la gala en directe per a les televisions locals i al canal 159 de la plataforma Movistar+.