El Consorci Sanitari de Terrassa organitza la III Jornada d'Urgències Pediàtriques

Aquesta edició es centrarà en l'àmbit de les malalties infeccioses

Publicat el 10 de juny de 2011 a les 15:28
El servei de Pediatria del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) organitza la III Jornada d'Urgències Pediàtriques, que tindrà lloc dimarts 14 de juny, a l'Hospital de Terrassa.

En aquesta edició s'abordarà el món de les malalties infeccioses i la seva repercussió en la infància, per ser la patologia que genera major nombre de visites a les urgències del CST. Segons el Consorci, l'objectiu de la jornada és repassar les principals malalties infeccioses, des d'un punt de vista pràctic i multidisciplinari, amb especial atenció a la malaltia invasiva per Pneumococ.

La jornada inclourà dues sessions simultànies, una sobre Radiologia i infeccions, per a pediatres, i una altra sobre Procediments d'Infermeria de les malalties infeccioses pediàtriques, per a diplomats d'infermeria. A continuació, es faran tres seminaris rotatoris dedicats a les infeccions: oculars, otorrinolaringològiques, i dermatològiques.

Posteriorment, està prevista la conferència Malaltia invasiva per pneumococ i la seva prevenció a càrrec de la cap Clínica del servei de Pediatria, Socorro Uriz.

Aquestes jornades pretenen abordar els temes més candents de les urgències pediàtriques integrant tant la pediatria de primària com l'hospitalària, i donant especial rellevància al treball conjunt de professionals multidisciplinaris.