El Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) acull dissabte 4 de juny, a dos quarts de deu de la nit, l’espectacle de Pegasus "Berlín, simfonia d’una gran ciutat". Es projectarà la pel·lícula alemanya muda Berlín, Die Sinfonie der Großstadt (1927), amb banda sonora de jazz en directe, a càrrec de la banda catalana Pegasus.
L'espectacle és un dels projectes més aclamats de la trajectòria de Pegasus i arriba per primera vegada a Terrassa. Des de la seva estrena l’any 1986 s'ha pogut veure a diverses ciutats, entre les quals Barcelona, Madrid, Palma o Miami (EUA). L’espectacle tindrà lloc a la nau principal del mNACTEC i tindrà un preu de 6 euros. Es recomana fer-ne reserva prèvia a través del web www.mnactec.cat.
Berlín, Die Sinfonie der Großstadt, escrita per Carl Mayer i dirigida per Walter Ruttmann el 1927, retrata un dia al Berlín de l’època mitjançant una successió d’imatges sobre la vida quotidiana a la ciutat, des de l’albada fins a la nit: les ocupacions dels ciutadans, els tramvies i els trens, la multitud als carrers, les fàbriques, els edificis. Aquest documental, rodat de forma innovadora i moderna en el seu temps, es va convertir en un referent de les “simfonies urbanes”, obres cinematogràfiques dels anys 1920-1930 en què la ciutat i el progrés són els protagonistes.
Pegasus acompanyarà la projecció en directe amb catorze temes compostos especialment per al film, i que sincronitzen música i imatges. Els ritmes dels temes reflecteixen els diferents ambients que mostra el film: la tranquil·litat de l’albada, l’activitat frenètica de l'hora punta, la nit cosmopolita, etc. La fusió màgica dels temes de Pegasus amb les imatges de Ruttmann mostra l’atemporalitat universal del cinema i de la música.
La banda catalana de jazz-fusió Pegasus es va fundar l'any 1981 i té deu discs enregistrats. Està formada pe Santi Arisa, bateria; Rafael Escoté, baix elèctric; Josep Mas “Kitflus”, teclats; Max Sunyer, guitarra elèctrica, i Dan Arisa, percussió.
El mNACTEC
El Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya és un dels tres museus nacionals reconeguts pel Parlament de Catalunya. La seva missió és difondre i promocionar el coneixement de la cultura científica, tècnica i industrial i, a la vegada, conservar, estudiar i mostrar la implantació i l’evolució dels avenços científics i tècnics a Catalunya, la seva aplicació industrial i, molt especialment, la seva implicació i incidència social.
La seu del mNACTEC està situada a Terrassa, en un dels edificis fabrils més emblemàtics del modernisme català: el Vapor Aymerich, Amat i Jover, antiga fàbrica tèxtil dissenyada per l'arquitecte Lluís Muncunill i construït entre 1907 i 1908.
El mNACTEC Terrassa acull «Berlín, simfonia d'una gran ciutat» de Pegasus
Cultura i mitjans
Es projectarà la pel·lícula alemanya muda "Berlín, Die Sinfonie der Großstadt" (1927), amb banda sonora de jazz en directe
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de juny de 2016 a
les 10:09
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans
Viladecavalls viurà cinc dies de Festa Major amb concerts, ball i música al carrer
-
Cultura i mitjans
Marc Parrot, Au Rora i Àster protagonitzen la nova edició del cicle Viu la Veu a Viladecavalls
-
Cultura i mitjans
Atrapats en un crèdit a Terrassa
-
Cultura i mitjans
Diada històrica de Minyons, que tornen a ser colla de deu pisos
-
Cultura i mitjans
Terrassa acull una nova edició del concert solidari d'Oberts al Món amb el Cor Carlit Gospel
-
Cultura i mitjans
El 18è Festival TNT oferirà una vintena de propostes que conviden a la "resistència optimista"
