
Terrassa ha acollit durant el primer semestre de 2013 un total de 28 produccions audiovisuals, mantenint el nivell d’activitat respecte el 2012 malgrat la difícil situació del món del cinema i l'audiovisual en general. El Parc Audiovisual de Catalunya
(PAC) conserva d’aquesta manera la seva posició consolidada d’espai de referència per a la producció audiovisual del país. El ritme de produccions fins i tot ha millorat lleugerament: 28 en mig any, davant 51 en tot el 2012.
El tinent d'alcalde de Promoció Econòmica i Innovació, Amadeu Aguado, ha fet una valoració “molt positiva, tenint en compte que el sector cultural en general, i l’audiovisual en particular, està immers en una etapa força inestable i estem constatant que la davallada en el nombre de produccions rodades a Catalunya és considerable”. Aguado ha afegit que “el Parc Audiovisual, fent front
fermament a aquesta situació adversa, intenta amb esforç i dedicació facilitar totes les condicions necessàries per a que la indústria audiovisual del país continuï sent un referent, amb un clar compromís de suport a tots aquells que realitzen un gran esforç per mantenir viu el sector”.
Dels pocs llargmetratges produïts a casa nostra aquest últim temps, cinc d'ells han passat per Terrassa (al PAC i a localitzacions de la ciutat) per rodar part de les seves seqüències. Es tracta de 'Panda Eyes' d'Isabel Coixet (Messidor Films), 'Ismael' de Marcelo Piñeiro (Zeta audiovisual), 'Panzer chocolate' de Robert Figueras i Gemma Dunjó (Filmutea / Silencio rodamos), 'Cenizas', film per a TV de Llorenç Castanyer (Fausto Producciones) i 'Els morts', de Sergi Pérez (Primitive Films/Niu d'indi). També es va rodar el teaser d'un futur llargmetratge que també es rodarà al Parc, 'Asmodexia', de Marc Carreté (KRT Media) que serà presentat en la propera
edició del Festival de Cinema Fantàstic de Sitges (11 al 20 d'octubre).
En l’àmbit de la publicitat, grans companyies (The gang, Mamma team, Agosto, Goodgate, The Seaquist A Company...) han escollit els platós o carrers de la ciutat per gravar els anuncis d'importants firmes. Es van realitzar 13 espots publicitaris entre els quals destaquen: Coca Cola Co. (campanya mundial ¿Y si nos levantamos? - plató 2), Volvo (Autovia B40), Xocolates Cadbury (plató 3), els anuncis de perfums de Jean-Paul Gaultier i Paco Rabanne (plató 1 i 3) , KIA (localitzacions urbanes), Sanex (plató 1) o el del nou model híbrid IS-300h de Lexus (plató 3). També s’hi ha fet anuncis de telefonia, productes de bellesa o l'última campanya de prevenció d'incendis de la Generalitat de Catalunya.
Pel que fa a produccions televisives destaca l'última aposta de la productora Gestmusic per Antena 3 (Atresmedia), 'El número uno', que es va emetre en directe aquest últim mes des del plató 1 del Parc Audiovisual. L'emissió d'aquest 'talent show' musical des de Terrassa va confirmar la gran capacitat no només tècnica i d'infraestructures del Parc, sinó també el nivell del seu equip professional, que va resoldre amb solvència els reptes propis d'aquest tipus de producció en directe.
Altres dues produccions televisives se sumen a 'El número uno' arribant a 3 en total. El balanç d’aquest últim semestre es completa amb els rodatges de set projectes més (tres curtmetratges, dos teasers i dos documentals) d'alumnes de centres de formació audiovisual com l'ESCAC, o l'IES Sta. Eulàlia. 'Dead Magnetic', l'últim curtmetratge d'acció rodat al Parc per Ivan Mulero (ECIB - Escola de Cinema de Barcelona), també es presentarà al Festival de Sitges.