
La Biblioteca Central de Terrassa va acollir divendres la presentació del llibre "Pecat original" de Maria Helena Feliu. L'acte estava emmarcat dins del cicle "Trobades a la Terrassa" de la BCT Xarxa i va comptar amb les intervencions de l'escriptor Vicenç Villatoro, l’editor Jordi Nadal i Xavier Ordeix en representació d’Amics de les Arts i Òmnium Cultural.
Durant molts anys va ser el seu secret més ben guardat. Fins ara, que ha decidit fer-ho públic i explicar-ho tot en un llibre: Pecat original, de Plataforma Editorial. Potser el nom de Maria Helena Feliu no resulta familiar a Terrassa, però sí el de la seva mare: Paulina Pi de la Serra. L'autora de Pecat original deixa al descobert els seus desconeguts origens amb una novel·la que se situa en la Barcelona de la Guerra Civil i de la postguerra.
La Irene, la protagonista, va ser una nena feliç, a la manera que s'era feliç en aquella època, marcada per la guerra, la pobresa i la por. No obstant això, mai no va entendre gaire bé qui eren aquella "senyoreta" i aquell "senyor" que de vegades la visitaven i la duien al cinema o a berenar, amb els quals havia de ser educada i no gosava fer preguntes.
A poc a poc, el lector anirà embastant els fragments d'una història d'amor, abandó i pèrdua ambientada en la Barcelona de la Guerra Civil i la postguerra, en la qual participen tots els estaments de la societat de l'època.
L'autora aconsegueix relatar esdeveniments dramàtics amb senzillesa, tendresa i fins i tot amb humor, i mostra una realitat caleidoscòpica en la qual es barregen la repressió, la duresa i les convencions socials amb les ganes de viure de la protagonista.