Polèmica als Estats Units per l'abús en la venda de la crema Aloquin, un producte per treure l'acné, segons publica The Guardian. L'empresa que la fabrica, Novum Parma, ha pujat el preu de venda per tercera vegada en poc més d'un any i l'ha situat en 10.000 dòlars el tub (uns 9.000 euros). En aquest període de temps, el preu ha pujat un 3.900%.
La pràctica a Nord-amèrica no és nova i es coneix com “comprar i augmentar”. O sigui, es compra una empresa i es puja el preu dels seus productes de manera exagerada. La tècnica ha rebut moltes crítiques i algunes farmacèutiques ja s'han compromès a no aplicar-la.
Novum Pharma va comprar els drets de l'Aloquin el maig de 2015. El tub de 60 grams, que conté dos ingredients barats, era venut abans pel seu antic propietari, Primus Pharmaceuticals, per 241,50 dòlars (uns 215 euros). El preu actual, després de l'última pujada, és de 9.561 dòlars.
L'estafa és més incomprensible quan es descobreix qui paga el producte realment. La crema es ven sota prescripció mèdica, per tant, està coberta per l'assegurança de salut privada o els sistemes estatals mèdics. L'usuari només en paga una ínfima part, entre 0 i 35 dòlars.
El preu de venda d'una crema contra l'acné puja de 215 a 9.000 euros en només 15 mesos
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de setembre de 2016 a les 22:45
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans El Parc Audiovisual de Catalunya tindrà el plató més gran de l’Estat
-
Cultura i mitjans Tot el que has de saber per assistir de públic al nou programa de Buenafuente a Terrassa
-
Cultura i mitjans MútuaTerrassa anuncia el guanyador del VIII Concurs de contes de Sant Jordi
-
Cultura i mitjans Improvisació, rock i música clàssica arriben a la Factoria Cultural de Terrassa
-
Cultura i mitjans Es manté el Pícnic Jazz de Terrassa malgrat les previsions de pluja
-
Cultura i mitjans Camille Thurman debuta a Catalunya dins del Festival de Jazz de Terrassa