Polèmica als Estats Units per l'abús en la venda de la crema Aloquin, un producte per treure l'acné, segons publica The Guardian. L'empresa que la fabrica, Novum Parma, ha pujat el preu de venda per tercera vegada en poc més d'un any i l'ha situat en 10.000 dòlars el tub (uns 9.000 euros). En aquest període de temps, el preu ha pujat un 3.900%.
La pràctica a Nord-amèrica no és nova i es coneix com “comprar i augmentar”. O sigui, es compra una empresa i es puja el preu dels seus productes de manera exagerada. La tècnica ha rebut moltes crítiques i algunes farmacèutiques ja s'han compromès a no aplicar-la.
Novum Pharma va comprar els drets de l'Aloquin el maig de 2015. El tub de 60 grams, que conté dos ingredients barats, era venut abans pel seu antic propietari, Primus Pharmaceuticals, per 241,50 dòlars (uns 215 euros). El preu actual, després de l'última pujada, és de 9.561 dòlars.
L'estafa és més incomprensible quan es descobreix qui paga el producte realment. La crema es ven sota prescripció mèdica, per tant, està coberta per l'assegurança de salut privada o els sistemes estatals mèdics. L'usuari només en paga una ínfima part, entre 0 i 35 dòlars.
El preu de venda d'una crema contra l'acné puja de 215 a 9.000 euros en només 15 mesos
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de setembre de 2016 a les 22:45
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans El 18è Festival TNT oferirà una vintena de propostes que conviden a la "resistència optimista"
-
Cultura i mitjans La nova cançó de Miki Núñez de l'estiu: «Avui»
-
Cultura i mitjans Totes les activitats dels centres cívics de Terrassa durant aquest juliol
-
Cultura i mitjans El Cinema Catalunya de Terrassa ofereix dues sessions a la fresca al parc de Sant Jordi
-
Cultura i mitjans Dansa i teatre en català: l'aposta de la nova temporada de la Factoria Cultural de Terrassa
-
Cultura i mitjans Revetlla de Sant Joan a Terrassa 2025: programació i punts de venda de petards