Els Minyons de Terrassa compleixen expedient a la vint-i-cinquena Diada dels Castellers de Sants. Encara amb baixes arrossegades des de Sant Fèlix, els egarencs han rebaixat el ritme en aquestes darreres setmanes. Tanmateix, la seva intenció era portar fins a Sants un 'gamma extra' i, més concretament la seva "especialitat": la Torre de 9 amb folre i manilles de la qual destaca, per part dels malves, la gran rapidesa amb què canalla puja fins a formar el pom de dalt, i la solidesa de tot el tronc.
Aquest castell no va suposar un problema i els Minyons van carregar i descarregar-lo amb fermesa. Amb l'objectiu aconseguit, van completar l'actuació d'aquest diumenge amb els 3 de 9 i el 4 de 9 folrats i el pilar de 7, deixant per més endavant el de 8 pisos, també considerat com a 'gamma extra'.
Els Borinots estrenen els "gamma extra" a casa
Els amfitrions es van regalar, amb motiu de la 25a edició de la seva diada, l'estrena dels 'gamma extra' de la temporada. Els Castellers de Sants van descarregar en segona ronda la Torre de 9 amb folre i manilles. Per la seva banda, els Capgrossos de Mataró van descarregar el 3 de 9 amb folre, el 4 de 9 folrat i la Torre de 8. Pel que fa als pilars, Minyons i Borinots van optar per pilars de set pisos i els maresmencs per un pilar de sis. Tot plegat, en una jornada plàcida i amb una temperatura d'allò més agradable que rondava els 20 graus.
No només el bon temps va acompanyar la Diada dels Castellers de Sants sinó també la manca de caigudes i de titubejos a l'hora d'alçar construccions, fent que la jornada no arribés, amb pilars de comiat inclosos, a les dues hores i mitja durada. El protagonisme va ser pels Borinots, estrenant davant els seus veïns a la plaça Bonet i Muixí els primers 'gamma extra' de la temporada.
L'actuació solvent dels de la camisa grisa la van completar, en primera ronda, amb un 3 de 9 amb folre, mentre que en tercera van descarregar el 4 de 9 folrat. A la ronda de pilars, van arribar als set pisos. Una jornada d'èxit que ha servit per celebrar la XVa edició de la Diada de la Colla de Sants, que al maig de l'any vinent commemora el seu primer quart de segle d'història.
Els Minyons se sobreposen a les baixes i porten un «gamma extra» a Sants
La colla malva encara arrossega alguns lesionats de La Diada de Sant Fèlix, però això no va ser un impediment per construir la Torre de 9 amb folre i manilles
Ara a portada
Publicat el 16 d’octubre de 2017 a les 07:51
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans Tot el que has de saber per assistir de públic al nou programa de Buenafuente a Terrassa
-
Cultura i mitjans MútuaTerrassa anuncia el guanyador del VIII Concurs de contes de Sant Jordi
-
Cultura i mitjans Improvisació, rock i música clàssica arriben a la Factoria Cultural de Terrassa
-
Cultura i mitjans Es manté el Pícnic Jazz de Terrassa malgrat les previsions de pluja