La Casa de la Música de Terrassa continua impulsant, juntament amb l’Associació La Xemeneia, l'Aula de Música Tradicional Terrassenca. Es tracta d’espais de formació musical centrats en la música popular i tradicional.
L’inici de les sessions començaran durant la primera setmana d’octubre i com a novetat ja s’han programat totes les sessions del curs fins al juny de 2020. Tot i així, els alumnes podran escollir fer el pagament per trimestres o anualment.
Les inscripcions ja es poden formalitzar a través del web de la Casa de la Música de Terrassa.
Es proposen un total 32 sessions amb grups reduïts d’entre 2 i 5 alumnes per cada instrument, agrupades per nivells (inicial, bàsic, mitjà o avançat, segons els casos) i per edat, sempre que sigui possible.
Diversos espais culturals i formatius de la ciutat acolliran els cursos. Els instruments que es traballaran són: gralla, tarota, dolçaina, sac de gemecs, acordió diatònic, percussió, violí folk, flabiol i veu.
L’Aula de Música tradicional terrassenca (AMTT) neix fa gairebé 4 anys de la mà de l’entitat terrassenca La Xemeneia arran de la necessitat de trobar espais d'aprenentatge i formació en la pràctica d'instruments tradicionals per acompanyar les actuacions de les entitats de cultura popular i tradicional.
A Terrassa gaudim d’una gran massa social vinculada als grups de Cultura Popular i Tradicional. Aquestes entitats sovint incorporen música d’arrel tradicional en les seves activitats però en molts casos els seus membres no coneixen a fons l’instrument. D’altra banda, entre el col·lectiu de músics i aficionats del món de la música tradicional es detecta la necessitat de trobar espais de reunió per compartir aquestes cançons.
Inscripcions obertes per l’Aula de música tradicional terrassenca
Gralla, tarota, dolçaina, sac de gemecs, acordió diatònic, percussió, violí folk, flabiol i veu són les propostes formatives per al nou curs
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de setembre de 2019 a les 14:00
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans El Cinema Catalunya de Terrassa ofereix dues sessions a la fresca al parc de Sant Jordi
-
Cultura i mitjans Dansa i teatre en català: l'aposta de la nova temporada de la Factoria Cultural de Terrassa
-
Cultura i mitjans Revetlla de Sant Joan a Terrassa 2025: programació i punts de venda de petards
-
Cultura i mitjans Festa Major de Terrassa 2025: programa i novetats
-
Cultura i mitjans El Parc Audiovisual de Catalunya tindrà el plató més gran de l’Estat
-
Cultura i mitjans Tot el que has de saber per assistir de públic al nou programa de Buenafuente a Terrassa