Josep Oller, que ha revolucionat París, arriba en tren a la seva ciutat natal

Les autoritats locals han rebut l'il·lustre empresari a l'Arxiu Tobella, on ha estat objecte d'un homenatge a la casa on va néixer

Publicat el 08 de maig de 2015 a les 20:48
Actualitzat el 09 de maig de 2015 a les 15:34

Josep Oller i les autoritats locals al Magatzem Farnés-Arxiu Tobella Foto: Terrassa Turisme


Després de triomfar a París, on ha fundat la famosa sala de festes Moulin Rouge, l'empresari terrassenc ha tornat aquest divendres a la seva ciutat natal per portar-nos els millors espectacles de moda a la capital de França. El mític empresari ha arribat a l'Estació del Nord i ha recorregut el carrer del Nord i el Camí Fondo, fins a la placeta de Saragossa. La festa ha estat el punt de partida de l'edició d'enguany de la Fira Modernista.

Les autoritats locals, encapçalades per l'alcalde Jordi Ballart, han rebut l'il·lustre empresari Josep Oller a l'Arxiu Tobella -Magatzem Farnés-, on ha estat objecte d'un homenatge a la casa on va néixer. Allà s'ha descobert una placa commemorativa, al damunt de la porta, a la façana. Desenes d'egarencs i egarenques no s'han volgut perdre la festa.

El dissabte 9 de maig, a les cinc i al Passeig del Compte d'Ègara, es farà un espectacle de marionetes de sobre la figura de Josep Oller i el Modernisme. Per a petits i grans, a càrrec de la Companyia Xayovilanda.

El mateix dissabte, a les sis, i a la plaça de la Torre del Palau, hi haurà un càsting per participar a l’espectacle de La Belle Epoque de Josep Oller. Si se sap cantar, ballar, interpretar els espectacles i actuacions de moda del 1900 hi haurà una possibilitat de demostrar les habilitats.  La prova la convoca el fundador del Moulin Rouge.

El Teatre Principal acollirà dissabte a les 10 de la nit l'espectacle La Belle Époque. Josep Oller ens porta els fabulosos números del Moulin Rouge de París, amb música en directe, cos de ball i els millors artistes terrassencs. Un espectacle amb els millors artistes i atraccions que estan fent furor a París. Podrem escoltar les fantàstiques veus d’Yvette Guilbert i Jane Avril i al chansonnier Aristide Bruant. El món del Circ hi serà amb la presència d’un domador italià i la trapezista Salima. No faltaran esquetxos de l’autor de moda Karl Valentin i altres chansonniers com Yvonne George i Paul Delmet.

El preu de l'entrada és de 7 euros, però gratuït per a tothom qui vagi vestit d'època.

Josep Oller és un dels terrassencs més universals de la nostra història, amb una trajectòria empresarial i artística extraordinària al París de la Belle Époque. El Moulin Rouge, un dels símbols de la capital francesa i d’aquella època, al costat d’artistes com Toulouse-Lautrec, va ser obra d’aquest terrassenc emprenedor i valent, amb una gran visió de futur i una ment oberta als canvis culturals i socials de l’Europa de  finals del segle XIX i principis del XX.