La planta d'aigües d'Abrera, al descobert

Publicat el 21 de gener de 2013 a les 14:23
Visitants a la planta d'Abrera Foto: Mina d'Aigües

Dins el programa de sessions que organitza l'Associació ACTES, i sota el títol "El cicle de l'Aigua", es va dur a terme un monogràfic de tres sessions, impartit per Jordi López, director Tècnic d’Aigües de Terrassa, aquest passat mes de desembre.
 
En la primera sessió, es va fer una breu ressenya històrica de l'abastament d’aigua a Terrassa, el cicle integral de l’aigua, algunes dades sobre l’abastament d’aigua a Terrassa i comarca i es van tocar aspectes tecnològics de la captació i potabilització de l’aigua. En la segona sessió es va realitzar una visita a les instal·lacions de captació, potabilització i elevació d’aigües del riu Llobregat que la companyia té al municipi d’Abrera, i en la tercera i última sessió es van tractar temes tecnològics com els sistemes de distribució d’aigua, telecontrol, SIG i els models hidràulics i també sistemes de clavegueram i depuració i la regeneració i reutilització de l’aigua.
 
La visita a l’Estació de Tractament i Elevació d’Aigua Potable va servir per conscienciar als visitants de la complexitat i seguretat de tot el procés de captació, potabilització i elevació de l’aigua subministrada.
 
L’Associació Alumni de Ciència, Tecnologia i Societat (ACTES), acull l'estudiantat graduat, els alumnes actuals, el professorat i els amics del diploma de la UPC “Ciència, Tecnologia i Societat” per a estudiants més grans de 55 anys. En aquest darrer Diploma, Aigües de Terrassa, mitjançant la Fundació Mina, col·labora amb una beca total per a un alumne al llarg dels tres anys de durada.