Obren el primer supermercat amb productes caducats al Regne Unit

Publicat el 23 de setembre de 2016 a les 19:06
Dos activistes han inaugurat un supermercat molt particular a Pudsley, a l'àrea de West Yorkshire (Regne Unit), on s'hi venen aliments caducats, segons explica el diari El Ibérico. Es tracta del primer establiment d'aquest tipus a tot el país.

El supermercat va inaugurar-se a finals d'agost i es nodreix de les restes de menjar que les grans cadenes tiren als contenidors perquè ja ha sobrepassat la data de caducitat establerta pel govern britànic. El Regne Unit està considerat el setè país del món que tira més menjar, en una xifra que arriba als 10 milions de tones a l'any.

El projecte no només vol conscienciar sobre la gran quantitat de menjar que es llença sinó que també busca ajudar les famílies amb problemes econòmics. Així, en aquest comerç, és el mateix consumidor qui decideix quan vol pagar pel producte.

De moment, el supermercat, el més barat de tot el país, funciona gràcies a l'ajuda de voluntaris amb diferents perfils (conductors, personal de magatzem, de neteja...). A més, compta amb l'ajuda dels consumidors, que poden pagar per la compra amb feina en comptes de diners, si ho desitgen.