Què no diuen les aerolínies als seus clients perquè no els reclamin

Publicat el 28 de juny de 2016 a les 18:29

Reclamador.es recull en un llistat els drets dels passatgers. El text explica als usuaris què poden demanar a les companyies en cas que el seu vol vagi en retard o que es cancel·li, entre altres possibles incidències. Alguns dels aclariments que recull l'escrit són:

- Cancel·lació del vol: L'empresa ha d'oferir menjar i beguda als seus clients en funció del temps d'espera, així com també trucades telefòniques. Si el mitjà de transport alternatiu no surt fins el dia següent, la companyia ha de procurar un allotjament pels passatgers, així com transport entre l'aeroport i l'hotel. A més, les aerolínies estan obligades a pagar una indemnització als seus usuaris d'entre 250 i 600 euros en funció de la distancia del vol.

- Devolució dels diners del bitllet: Tot i que un vol es suspengui a causa de circumstàncies extraordinàries, com ara una vaga o mal temps, la companyia està obligada a retornar els diners a l'usuari si prefereix aquesta opció en comptes de la de ser compensat amb un altre bitllet.

- Indemnització per retard: El Reglament (CE) 261/2004 estableix que les companyies aèries han d'indemnitzar els viatgers si el vol es retarda més de 3 hores.

 -Clàusula “no show”: A l'Estat espanyol les aerolínies no poden anular el vol de tornada si l'usuari no ha fet servir el d'anada. El consumidor té el dret de fer ús de qualsevol dels trajectes que ha comprat sense que la utilització d'un condicioni el de l'altre. En el cas que una empresa digui a terme aquesta pràctica el client pot reclamar una compensació econòmica.

-Les indemnitzacions han de ser en euros: Les empreses han d'abonar les compensacions econòmiques en euros, per tant, no s'han d'acceptar els diners en una altre moneda segons determina el Reglament (CE) 261/2004.

- Incidències amb l'equipatge: Les aerolínies han de compensar els passatgers en cas de perdre, malmetre o entregar-los amb més de 21 dies de retard les seves maletes. La compensació econòmica pot ser d'uns 1.200 euros si l'usuari és capaç d'acreditar els danys, és a dir, si pot presentar factures de compra referents a la roba i a altres productes que contingués l'equipatge. Per poder reclamar cal tramitar prèviament el Parte d'Irregularitat d'Equipatge al mateix aeroport.