Terrassa està preparada per a l'apagada analògica

El 93 % de les llars ja tenen les antenes adaptades | L'Ajuntament inicia una campanya informativa especial per a la gent gran

Publicat el 08 de març de 2010 a les 19:16
El proper 30 de març Terrassa realitzarà l'apagada analògica i només es podrà veure la televisió amb l'ajuda d'un receptor de TDT (Televisió Digital Terrestre). Això no és nou, fa molt de temps que la ciutat s'està preparant per realitzar aquest canvi i, per aquest motiu, el 93 per cent de les llars de Terrassa ja han adaptat la seva antena per poder accedir als continguts digitals.

Amb tot, l'Ajuntament ha decidit iniciar una campanya informativa per a tots aquells que encara no hagin fet el canvi, en especial, de cara a informar a la gent gran i evitar així qualsevol tipus de bretxa digital. Jordi Ballart, regidor d'Imatge i Comunicació, ha destacat que la televisió entreté però també fa companyia a aquest col·lectiu i que, per tant, cal evitar que a finals de mes es quedin sense televisió. Durant els propers dies, els majors de 65 anys rebran una carta informativa signada per l'alcalde de Terrassa a casa seva.

Tanmateix, el ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç preveu donar sintonitzadors gratuïts als majors de 65 anys que pateixin grans discapacitats o un cert grau de dependència, així com a tots aquells majors de 80 anys que no hagin rebut cap altre tipus d'ajuda en aquest sentit. Per a més informació, cal entrar a la web www.infoajudatdt.es.

La cobertura a la ciutat està garantitzada. Fa uns mesos el consistori va instal·lar tres nous repetidors de senyals (a Mútua de Terrassa, Can Parellada i Viladecavalls) per tal de garantir l'accés total a la Televisió Digital Terrestre i la màxima qualitat de la senyal. Tot i així, recorda que les llars han d'adaptar les seves antenes, afegir-hi uns amplificadors de senyal i col·locar un receptor a cada televisor de la llar.

La senyal analògica del centre de Collserola s'apagarà el proper 30 de març, afectant a la major part de la ciutat. Tot i així, algunes zones es quedaran sense el servei uns dies abans, perquè funcionen amb altres centres emissors. Aquest és el cas de Les Fonts i una part del barri de Can Palet II Vista Alegre, que perdran la senyal analògica el 29 de març; la resta del barri perdrà la senyal uns dies abans, el 24 de març. Finalment, Can Parellada serà el primer barri que es veurà afectat per l'apagada analògica, el proper 10 de març.

Finalment, l'Ajuntament de Terrassa ha recordat que per veure la televisió municipal en TDT cal alertar al tècnic abans de procedir a l'adaptació de l'antena, ja que és necessari disposar d'un mòdul específic que amplifiqui encara més la senyal de recepció.