Terrassa s'adhereix a la commemoració del centenari del naixement del poeta Miguel Hernández

Les activitats programades, que s'iniciaran a l'octubre, s'han organitzat des del Pla de Barris del districte 2

Publicat el 13 de setembre de 2010 a les 19:22
Terrassa s’ha sumat a la commemoració del centenari del naixement del poeta i dramaturg Miguel Hernández Gilabert (Orihuela, 30 d’octubre de 1910-Alicante, 28 de març de 1942). Per celebrar aquesta efemèride, el Pla de Barris del districte 2 ha organitzat un ampli programa d’activitats per al pròxim mes d’octubre, coincidint amb la data del centenari. L’homenatge inclou una exposició, tallers de lectoescriptura, recital i lectura de poemes, tallers de manualitats i un concert musical, entre d’altres propostes.

L’eix central de la commemoració tindrà lloc el 30 d’octubre, a la plaça de Miguel Hernández, un espai del barri de Ca n’Anglada amb el qual es recorda i es fa un reconeixement públic a la seva gran aportació a la literatura espanyola del segle XX. Aquest dia, està prevista una lectura pública de poemes amb la participació de persones rellevants de la ciutat i de tots aquells ciutadans que hi estiguin interessats. Per participar-hi, s’hauran d’inscriure prèviament a la biblioteca del Districte 2, el centre cívic Montserrat Roig o a les seus de les entitats del districte.

Paral·lelament a la lectura pública de poemes, les entitats juvenils, les associacions de mares i pares de les escoles (AMPA’s) i diverses associacions del districte col·laboraran en l’homenatge, amb l’obertura d’estands a la plaça de Miguel Hernández, on es podran fer punts de llibre i altres manualitats relacionades amb el poeta. Hi ha prevista animació infantil i un concert musical. Així mateix, s’està treballant conjuntament amb l’Associació de Comerciants de Ca n’Anglada per tal que s’uneixin a la commemoració i amb la voluntat que es pugui celebrar el “Tombacastanya-Comerç al carrer” el mateix dia del centenari.

El programa d’activitats, però, començarà el 25 d’octubre, amb l’obertura d’una exposició monogràfica a la biblioteca del Districte 2. S'hi organitzaran visites escolars i se celebraran tallers de lectoescriptura i un recital de poemes. També es compta amb la col·laboració del Servei d’Universitat i Societat del Coneixement, que coordinarà la realització de tallers per alumnes de batxillerat.