Terrassa serà un circ

Arriba a partir del 23 de febrer la segona temporada BBVA dedica a "l'espectacle més gran del món"

Publicat el 17 de febrer de 2014 a les 06:04
Actuació de Capas Foto: C.C.

El Centre Cultural Terrassa
presenta la 2a Temporada BBVA de Circ, que, per aquesta Temporada Primavera 2014 acollirà quatre espectacles que engloben diferents tècniques circenses: La Meute (23 de febrer), Capas (23 de març), Rien à dire (6 d’abril) i Indomador (18 de maig).

Com a complement de les Temporades BBVA de circ i de dansa, el Centre Cultural Terrassa ha posat en marxa un projecte de suport a la creació mitjançant el qual l’equipament terrassenc cedirà els seus espais a companyies de circ i de dansa en la seva fase final de creació de noves propostes per a la realització d’una residència tècnica i l’estrena posterior de l’espectacle.

Un any més, l’Associació Tub d’Assaig 7.70 intervé en el disseny i en l’assessorament de la programació estable de circ del Centre Cultural per tal que aquesta englobi la diversitat d'estils del món del circ, línia en la que l'equipament ha especialitzat la seva programació per a tots els públics.

Precisament, per promoure el circ, el Centre Cultural Terrassa oferirà els Racons de Circ, un espai de trobada de grans i petits per poder gaudir i provar les diferents disciplines del circ. Els tallers es faran el diumenge 16 de febrer (de 10h a 13h) i el dissabte 5 d’abril (de 17h a 20h).

La meute Collectif acrobatique
Els sis integrants de la companyia practiquen una teatralitat visual i rítmica. Tot el que fan passa per accions no verbals, però recolzades per la postura gestual, la intensitat de les mirades, la seva durada, direcció i intenció. Guien els espectadors cap a un univers incongruent on ells són lliures de projectar la seva fantasia. Volen experimentar el circ com un art que exprimeix qualsevol cosa.

Juguen amb la por. Alimenten la necessitat d’estar junts, de fer confiança. Porten tovalloles de bany, una manera d’exposar el cos i de posar a prova la vergonya. Els seus jocs els propulsen a quasi 8 metres d’alçada.

Entre assumir riscos, èxits, masoquisme i altres jocs absurds, l’espectador passa del riure a la suor freda. Es tracta de considerar el circ per allò que és: una veritable situació de risc.

Capas
La companyia EIA sorgeix de la fusió de dues maneres de fer circ. En una època on ser diferent és sovint un inconvenient, els artistes aposten perquè les seves particularitats aflorin en aquest espectacle.

Amb petites disputes i jugant a fet i a amagar, Capas ens porta a un lloc familiar fet d’encontres calorosos i festius. Les arts circenses es barregen amb la música en directe i amb la dansa en aquest espectacle ple de poesia i humor.

Mans a mans, equilibris acrobàtics, salts mortals i piràmides humanes en moviment, portés acrobàtics per explorar les capes de la personalitat i de la societat.
La companyia ha rebut els premis següents: Premi ciutat de Barcelona 2011, Premi Zirkólika 2011 al millor espectacle de sala i Premi Circ Festival T.A-C Valladolid 2012.



Rien à Dire
Leandre protagonitza un espectacle d’humor poètic, sense paraules. Damunt l’escena quatre mobles i una porta. Una casa davant del públic. Sense parets. Una casa plena de buits, de forats cap a l’absurd, visitada per espectadors imaginats. Un personatge sol, envoltat de presències, de desequilibris.

Un temps aturat en un ritme frenètic, amb fantasmes als armaris, amb mitjons voladors, pluges de paraigües, miralls juganers, làmpades fugisseres, paquets sorpresa, pianos telepàtics, músiques silencioses, tonteries, dimonis, somnis.

El nucli d’aquest espectacle sorgeix de Chez Leandre, un espectacle de carrer del qual se n’han fet més de 400 representacions per mig món. L’espectacle ha estat guardonat amb el Premi Zirkólika 2013 per a la millor posada en escena.



Indomador
És el nou espectacle d’Animal Religion on un científic transforma el seu laboratori en un animalarium intentant domar el seu instint animal. Mostra la força incontrolable que tots tenim dins i que ens connecta amb la nostra animalitat més profunda. Cossos transgènics, verticals, acrobàcies amb talons, culleres dintre el nas, lluita de galls i balls rituals.

El treball d’aquesta companyia es pot definir com una fusió de circ contemporani, dansa i música, deixant que els termes de gènere i animalitat els inspirin.

El públic estudia el comportament de l’artista, no gaire diferent d’una visita al zoològic – un context ordenat on alguna cosa salvatge pot ser observada d’una manera segura. L’espectacle ha estat recentment guardonat amb el Premi Zirkòlika 2013 per a la millor companyia novell.