
Des de fa vuit anys la Bct Xarxa dedica el mes de març a la poesia. Ho fa en commemoració del Dia Mundial de la Poesia (21 de març), que es va proclamar l’any 2000 per la Conferència General de la UNESCO. L’Ajuntament, a través del servei de Cultura, ha organitzat una nova edició del cicle Verspoesia amb un ampli programa d’activitats que se celebraran fins al 23 de març per divulgar aquest gènere literari. La proposta té dos àmbits d’actuació diferenciats: l’organització d’activitats dins i fora de les biblioteques, d’una banda, i les accions a través d’Internet, d’una altra.

També es farà la 4a edició del concurs de poesia amateur que organitzen conjuntament el Centre Cívic President Macià i la Biblioteca del Districte 6. El termini de presentació d’obres comença demà i finalitzarà el proper 8 de març. El dia 22 tindrà lloc l’acte de lliurament de premis.
Per als infants, al llarg de tot el mes, les biblioteques oferiran hores del conte amb Rosa Fité i tallers a càrrec d’Arqueolític sobre Sant Nin i Sant Non a la Seu d’Ègara. A més, al llarg de tot el mes qui vulgui pot publicar els seus versos al biTer, el bloc de les biblioteques públiques.
A més de les activitats, el Verspoesia té també espais a Internet. El biTer, el bloc de la BCT Xarxa, vol afavorir aquests dies la creació literària i la participació ciutadana amb la secció “Regalem poemes”, que convida els ciutadans a obsequiar-se els uns als altres amb poesies de creació pròpia. Els participants podran penjar al bloc els seus poemes, que hauran de ser originals. A més, al web de les biblioteques de Terrassa s’ha publicat una pàgina dedicada a la biografia i obres de Ferran Canyameres, el poema que dona motiu al Verspoesia’13 i una exposició fotogràfica conjunta amb l’Arxiu Municipal i Museu de Terrassa.