
El dia 15 de febrer del 2005, Steve Chen, Jawed Karim i Chad Hurley, dos enginyers i un dissenyador respectivament, registraven el domini Youtube.com. Després d'haver treballat per PayPal, a partir de finals del 2004 i principis del 2005, van començar a treballar en una plataforma que permetés compartir vídeos.
El primer vídeo va ser publicat el 23 d'abril del mateix i va ser "Me at the zoo", on hi apareix Jaweb Karim en un zoo, que va ser només per al consum intern. Després d'alguns mesos de proves i d'haver acumulat una mitjana de més de 8 milions de vídeos vistos per dia, el desembre del 2005 van presentar-lo oficialment.
Al juliol del 2006, aquesta xifra ja superava els 100 milions i a l'octubre del mateix any Google Inc. comprava Youtube per 1.650 milions de dòlars. Aquesta notícia va ser feta pública per Chen i Hurley mitjançant un improvisat vídeo el 9 d'octubre del 2006.
Amb aquesta compra, però, Google també va adquirir els problemes de pirateria que ja tenia Youtube. Al març del 2007, Viacom, empresa mare de Paramount Pictures, MTV i BET i els canals Comedy Central i Nickelodeon van portar Google als tribunals demanant-los una indemnització de 1.000 milions de dòlars per utilitzar il·legítimament els seus continguts.
Paral·lelament, a principis del 2007 Youtube es va obrir al mercat publicitari amb la idea de compartir els ingressos amb els amos dels continguts, cosa que professionalitzar les producció i va permetre el naixement dels avui famosos "youtubers", que han fet dels vídeos la seva forma de vida.
Durant la darrera dècada, Youtube s'ha convertit en una potent eina per a la comunicació i la promoció. Així, el "Yes We Can" d'Obama, Justin Bieber o el Gangnam Style, el vídeo més vist de tots els temps de Youtube, deuen el seu èxit a aquest canal.