El Consell Comarcal destitueix el director de Mercavallès

A José Manuel Piedrafita se li va obrir un expedient administratiu per revisar el seu nomenament després d'una denúncia en la qual se l'acusa de ser contractat a dit

Publicat el 10 d’abril de 2014 a les 17:54
El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha destituït aquest dijous el fins ara director de Mercavallès, José Manuel Piedrafita, a qui el febrer va obrir un expedient administratiu per revisar el seu nomenament després d'una denúncia en la qual se l'acusa de ser contractat a dit.

Fonts del Consell han explicat a Europa Press que la decisió s'emmarca dins d'una reorganització que no només ha afectat Piedrafita, qui treballava en l'organització amb un contracte laboral temporal, sinó també a més treballadors.

Segons han assegurat, a partir d'ara la seva plaça quedarà amortitzada -per tant, no existirà la figura de director de Mercavallès com fins ara s'entenia- i serà un funcionari "que porta molts anys a la casa" qui assumirà les seves funcions.

Més enllà de l'estalvi econòmic que comportarà la mesura, aquestes fonts han dit que el Consell "no amaga" que ha obert un expedient a Piedrafita que ja ha estat enviat a la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya perquè determini si la seva contractació es va fer correctament.

La denúncia a la qual ha tingut accés Europa Press considera que existeixen fundades sospites i indicis que Piedrafita ha estat "elegit i contractat a dit" el 2007 com a director de Mercavallès, ja que no es van respectar els preceptes dels sistemes d'accés i els requisits que s'exigeixen.

El denunciant -que manté una disputa pel que considera un abús d'autoritat i una persecució sistemàtica de Piedrafita- assegura que tant el gerent com el secretari del Consell Comarcal li van reconèixer en diverses reunions que la contractació del director de Mercavallès s'havia realitzat de manera "poc ortodoxa" i per mèrits polítics.

Alhora, manté que el Consell Comarcal ha actuat com "una oficina de col·locació d'afins i militants del PSC", ja que, assegura, totes les persones que apareixen a l'escrit són militants o molt pròximes a la formació.

De fet, afirma que les seves indagacions es van iniciar arran del 'cas Mercuri', en què es van investigar presumptes irregularitats al consorci d'Ocupació i Promoció del Vallès Occidental i al de Residus, els dos del Consell Comarcal.