
Un centenar de persones han participat aquest dimarts en una sessió informativa organitzada per la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa sobre la web 3.0 i les noves tendències tant en comunicació web com des dels dispositius mòbils. Aquesta sessió ha anat a càrrec de Montserrat Peñarroya, consellera delegada de GEA Internet Project Consulting, fundadora de Solostocks.com i especialista en màrqueting digital.
La ràpida evolució de les tecnologies de la informació està generant cada vegada un major interès per conèixer les noves tendències del màrqueting digital com a instrument estratègic de gestió empresarial així com l'ús i aplicabilitat dels instruments de comunicació digital (xarxes socials, mail màrqueting i comerç electrònic). D'acord amb la ponent, això es degut a les grans oportunitats de desenvolupament que ofereix la capacitat de segmentació dels públics, d'interacció i d'obtenció d'informació precisa sobre necessitats del mercat, la geolocalització, d'interactuació de les diferents aplicacions i eines digitals, etc., en un mercat en què l'ús d’eines digitals, Internet i les xarxes socials està cada vegada més consolidat.
Aquesta sessió informativa s'ha centrat en oferir una visió general d'alguns dels aspectes claus que seran tractats amb més amplitud i profunditat en la tercera edició del curs d'Especialització en Màrqueting Digital, de 65 hores de durada, que s'iniciarà el dimarts 5 de febrer.
Aquest curs, amb un enfocament eminentment pràctic oferirà eines que capitalitzar la presència de les empreses a Internet gràcies a la gestió de la reputació en línia i les xarxes socials i informació sobre les possibilitats que ofereixen les diferents plataformes digitals, com realitzar un bon posicionament a la xarxa (SEO, SEM), les vies de publicitat, l'ús empresarial de les xarxes socials (Facebook, Twitter, Linkedin, Xing, Google+, Youtube, etc.), com vendre en línia, la creació de campanyes de mail màrqueting a través del correu electrònic, i l'estratègia web per a l'empresa, entre d'altres temes.
Assessorament en màrqueting digital
Tant la sessió informativa celebrada com el curs d'especialització formen part del servei integral que la Cambra ofereix a les empreses en l'àmbit de les tecnologies de la informació i el màrqueting digital. A més, la Cambra ofereix a l'empresa un suport especialitzat de consultoria i definició de plans d'acció a partir d'una exhaustiva anàlisi de la web corporativa, estudi de presència en xarxes socials, benchmark i anàlisi de posicionament de la competència a Internet i un estudi de paraules clau. Prop de 200 empreses han participat de les accions d'assessorament, informació i formació de la Cambra.