Peatges més barats

La barrera de Les Fonts costarà només 20 o 25 cèntims per als conductors que entrin per l'avinguda del Vallès i deixin l'autopista a la primera sortida

Publicat el 15 de maig de 2012 a les 13:42
Peatge de Les Fonts Foto: Lluïsa Tarrida

Pagar només pel tran recorregut. Aquesta és la idea del Grup de treball sobre la reordenació del sistema de peatges, reunit al departament de Política i Territori.

El peatge costarà només 20 o 25 cèntims per als conductors que entrin per l'avinguda del Vallès i deixin l'autopista a la primera sortida, a Rubí -amb les bonificacionbs incloses-. Són uns dos km. Si la incoporació es fa des de la Rambleta el preu serà lleugeramenmt més elevat, a l'augmentar la distància a recórrer.

Els 20 O 25 cèntims representen a voltant de 10 euros al mes si es fan 40 viatges en dies laborables.

El Grup de treball sobre la reordenació del sistema de peatges està integrat per representants del Govern, dels grups parlamentaris, les concessionàries, sindicats i diferents institucions de la societat civil. Els seus membres creuen en unja racionalització del sistema i en apropar el model de Les Fonts al de Mollet.

La mesura ha de contribuir a descongestionar el tram de la carretera que creua el nucli urbà del barri de de Les Fonts.