Ca n?Aurell és el barri més castigat per la grua municipal

MOBILITAT

Publicat el 30 de juny de 2009 a les 13:44
La grua municipal de Terrassa s’ha convertit en els darrers anys en un enemic per a alguns ciutadans i per a algunes ciutadanes de Terrassa. Es tracta d’un dels serveis municipals més mal vistos i a la vegada el que més temor desperta.

He aparcat bé? Estic en una zona de càrrega i descàrrega? Si trepitjo el pas de vianants passa alguna cosa? Si estaciono en una zona habilitada per minusvàlids hi ha algun inconvenient? Per cinc minuts no passa res, o deixo els quatre intermitents i això ja m’evita que la grua se m’emporti el vehicle.

Aquestes són algunes de les preguntes que els conductors és fan i algunes de les accions que finalment acaben portant a terme. La majoria de vegades acaba amb el cotxe, la furgoneta o la moto al dipòsit de la grua municipal. Una de les situacions més incòmodes però que diàriament succeeixen a les ciutats catalanes.

El servei de grua en els darrers anys a la ciutat de Terrassa ha augmentat. Segons dades de la policia municipal, l’any 2007 es van retirar de la calçada un total de 14.668 vehicles. Una xifra superior a la del 2006, que es va situar en 14.404. Pel que fa aquest any, amb xifres del mes d’octubre, la grua ja ha retirat 12.410 vehicles.

Una dada molt superior al mateix període de l’any passat, que se situava en els 12.050. Un dels principals factors és l’augment del nombre d’unitats i a la vegada l’increment del parc mòbil de la ciutat.
Si el terrassencs normalment tots es queixen quan la grua els arrossega el seu vehicle, n’hi ha que ho fan més que d’altres. Els que tenen més motiu per mostrar el seu descontentament són els veïns del barri de Ca n’Aurell. Aquest barri proper al centre és la zona de la ciutat on la grua hi actua amb més força.

Arrosssegaments
En els darrers tres anys, des del 2006, Ca n’Aurell ocupa el primer lloc en nombre d’arrossegaments, amb molta diferència respecte el Centre, que ocupa el segon lloc.

En el que portem d’any, s’han realitzat 1.886 retirades. L’any passat es va tancar amb 2.246 i el 2006 amb 1.713. Si es tenen en compte les dades per districtes, es demostra que n’hi ha dos que ocupen el major percentatge. Els districtes 1 i 4, amb un 24% i un 25% respectivament, són les zones de la ciutat més castigades.

Els segueixen molt de lluny el districte 3, amb un 11% del total d’arrossegaments, el 5 amb un 10%, el 6 amb un 7% i per últim el districte 2.

Aquestes dades es complementen i, a la vegada, es confirmen si s’analitzen les actuacions per carrers. L’any 2007, el d’Edison, situat al districte 4, és el carrer amb el major índex d’arrossegaments. En total se’n van retirar 208. El segueix el carrer Pi i Margall, del mateix districte, amb 194 retirades.