
Josep Rull, alcaldable per Convergència i Unió, ha presentat aquesta tarda les propostes de mobilitat presents al seu programa electoral. “Terrassa és una ciutat congestionada”, sentenciava. Aquesta percepció apareix, com deia el líder nacionalista, com una de les principals preocupacions dels terrassencs segons una enquesta de la Diputació de Barcelona.
Per tal de donar resposta a aquesta inquietud, CiU estructura les seves propostes en mobilitat en diversos eixos: per començar, Rull ha destacat la importància d'acabar les rondes perimetrals de la ciutat, amb el 4t Cinturó i l'Avinguda del Vallès com a prioritats. A més, proposa la construcció d'aparcaments dissuassoris gratuïts als afores de la ciutat, combinats amb autobusos llançadora.
Per altra banda, CiU aposta per una estructura menys radial dels transports públics, combinant “línies d'autobus que relliguin els barris, fomentant les parades de proximitat” amb altres línies de “velocitat comercial”, que connectin ràpidament alguns nuclis de la ciutat, com per exemple l'Hospital de Terrassa amb alguns punts on es pugui canviar de transport, creant així “un model de transport intermodal”.
Rull estava acompanyat aquesta tarda per Carles Oriach, número sis a les llistes. Oriach, membre de la junta directiva de les JNC a nivell nacional, ha exposat les propostes de mobilitat lligades als joves i a la Universitat: “situar Terrassa a la segona corona del sistema tarifari integrat” pel que fa al tren, “reforçar el servei Ambicia't allà on realment es cobreixi una necessitat” o recuperar autobusos que uneixin Terrassa amb la Universitat Autònoma de Barcelona són algunes de les propostes que també inclou el programa de CiU.
Altres propostes que han enunciat han estat instaurar un servei de CarSharing (Rull fins i tot ha insinuat la supressió de la flota de cotxes oficials), reobrir el baixador de Renfe a Torrebonica per connectar Terrassa amb el nou centre universitari que s'hi instal·larà, o bé instal·lar panells que indiquin les places d'aparcament lliure en una determinada zona blava.
Per tal de donar resposta a aquesta inquietud, CiU estructura les seves propostes en mobilitat en diversos eixos: per començar, Rull ha destacat la importància d'acabar les rondes perimetrals de la ciutat, amb el 4t Cinturó i l'Avinguda del Vallès com a prioritats. A més, proposa la construcció d'aparcaments dissuassoris gratuïts als afores de la ciutat, combinats amb autobusos llançadora.
Per altra banda, CiU aposta per una estructura menys radial dels transports públics, combinant “línies d'autobus que relliguin els barris, fomentant les parades de proximitat” amb altres línies de “velocitat comercial”, que connectin ràpidament alguns nuclis de la ciutat, com per exemple l'Hospital de Terrassa amb alguns punts on es pugui canviar de transport, creant així “un model de transport intermodal”.
Rull estava acompanyat aquesta tarda per Carles Oriach, número sis a les llistes. Oriach, membre de la junta directiva de les JNC a nivell nacional, ha exposat les propostes de mobilitat lligades als joves i a la Universitat: “situar Terrassa a la segona corona del sistema tarifari integrat” pel que fa al tren, “reforçar el servei Ambicia't allà on realment es cobreixi una necessitat” o recuperar autobusos que uneixin Terrassa amb la Universitat Autònoma de Barcelona són algunes de les propostes que també inclou el programa de CiU.
Altres propostes que han enunciat han estat instaurar un servei de CarSharing (Rull fins i tot ha insinuat la supressió de la flota de cotxes oficials), reobrir el baixador de Renfe a Torrebonica per connectar Terrassa amb el nou centre universitari que s'hi instal·larà, o bé instal·lar panells que indiquin les places d'aparcament lliure en una determinada zona blava.