Rellinaras ja té escola

Publicat el 30 de juny de 2009 a les 17:58
Els 52 alumnes d'entre 4 i 12 anys de Rellinars estrenen escola en poc més d?una setmana, el dia 16 de juny. Es tracta del primer equipament educatiu que es construeix al municipi i, també, de l'únic centre cíclic del Vallès Occidental.

Els nens i nenes de la localitat seran agrupats en tres cursos, segons la seva edat, sistema que s'utilitza a les escoles rurals. Disposaran de 5 aules, una biblioteca, una sala d?ordinadors, un menjador i una pista poliesportiva.

Tot, ubicat en una superfície de 7.000 metres quadrats al barri de El Planet, situat a un quilómetre del casc urbà. El curs 2007-2008 ja ha suposat un gran canvi pels rellinassencs, ja que els alumnes d'infantil i primària han pogut anar a classe al mateix municipi, a una sala polivalent condicionada amb tres aules i un menjador.

S'acabaren els viatges
Fins aquest any, els alumnes s'havien de traslladar fins a Castellbell, a l'escola Balmes, per tal de poder assistir a classe. Un recorregut que havien de fer un mínim de dues vegades al dia. És per això que aquest curs "ha estat molt esperançador, els pares i mares estan molt satisfets, molt contents", segons explica l'alcalde, Francesc Sales.

Dijous es va signar l'ocupació de l'edifici, que ha estat construït per la Generalitat i que serà de titularitat autonòmica durant els propers 25 anys, quan passarà a mans de l'Ajuntament.

El cap de setmana del 14 i 15 de juny es farà el trasllat del mobiliari i del personal docent, per tal de poder començar les classes el dilluns següent. Sales comenta que "l'escola ha estat construïda pensant en el creixement de la població de Rellinars i, per tant, està projectada per ser ampliada en un futur".

De moment, l'única actuació pendent per posar-la en funcionament és acabar l'entrada a l'edifici, ja que està situat en una zona sense urbanitzar.