Acord entre Ajuntament de Terrassa i Endesa per posar fi als talls elèctrics i millorar el servei de llum

La companyia es compromet a doblar la inversió a la ciutat aquest 2021

Publicat el 27 de gener de 2021 a les 20:00
Actualitzat el 27 de gener de 2021 a les 20:03
L'Ajuntament de Terrassa i Endesa s'han reunit aquest dimecres al migdia per abordar l'estat de la xarxa de subministrament elèctric a la ciutat. A la trobada, emmarcada en un augment dels talls de llums des del desembre, hi han assistit la tinenta d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, el regidor d'Energia, Carles Caballero, i la directora de la companyia, Isabel Buesa, entre altres càrrecs.

Els representants municipals han demanat conèixer informació i motius dels talls produïts en les darreres setmanes, i han demanat establir mecanismes i canals de comunicació per actuar preventivament en episodis similars.

[noticia]76806[/noticia]
En aquest sentit, ambdues parts han acordat iniciar en les setmanes vinents una Taula de Coordinació tant per analitzar els casos de talls patits a la ciutat, com per a preparar les diferents actuacions acordades a la ciutat aquest any i els propers.

Per aquest 2021, l'elèctrica s'ha compromès a doblar la inversió respecte a la del 2020, amb la renovació dels trams de mitja i baixa tensió i dels transformadors, així com la millora dels centres de telecontrol. A més, es preveu l'implementació d'un sistema per monitorar la xarxa de baixa tensió i detectar sobrecàrregues per evitar talls.

"Pla d'acció" i més atenció a les persones afectades

Segons un comunicat d'Endesa, malgrat que "la xarxa elèctrica es troba en bon estat i dimensionada per a cobrir la demanda dels clients, s'ha activat un pla d'acció en aquest període excepcional per escoltar, recollir, analitzar les problemàtiques detectades i determinar un pla d'actuació específic adaptat a les diferents casuístiques de cadascú".

Aquesta actuació se centra sobretot en un servei específic d'informació i suport, que servirà de canal directe entre veïns i Ajuntament. El telèfon 0900 87 71 50 és gratuït, i estarà operatiu de nou del matí a una de la matinada, també en caps de setmana. La intenció és recollir avisos dels afectats per talls i informar els abonats davant d'incidències en el subministrament elèctric.