Avis de Terrassa i Matadepera es diverteixen amb el jazz

'la Caixa' i Amics de les Arts i Joventuts Musicals organitzen una jornada musical

Publicat el 21 de març de 2016 a les 15:12
Per segon any consecutiu s ́ha desenvolupat una activitat inclusiva, sensibilitzadora i solidària emmarca en el 36è Festival Jazz Terrassa. Aquesta ha estat possible gràcies a la col.laboració dels Amics de les Arts i Joventuts Musicals, l ́Obra Social 'la Caixa' i l’Associació de Voluntaris del Barcelonès i Vallès Occidental de l'entitat.

Acompanyats pels 28 voluntaris, més de 150 avis de residències de Terrassa, Castellar del Vallès i Matadepera han gaudit d’una sessió de jazz, escoltant la música, xerrant i compartint un café amb els voluntaris.

La jornada s ́ha iniciat havent dinat quan els voluntaris han anat a buscar a la gent gran a les residències. Durant el trajecte fins a la Nova Jazz Cava, voluntaris, molts d’ells repetidors de l’edició anterior, s’han retrobat amb alguns dels avis que van participar l’any passat en l’activitat.

Els avis han dit “que estaven encantats de poder repetir l’experiència viscuda l ́any passat, la qual recordaven amb molt de carinyo i emoció”. Un dels responsable de l’Associació de Voluntaris del Barcelonès i Vallès Occidental ha comentat que “participar en activitats lúdiques per aquest tipus de col.lectiu és una experiència inoblidable”.

I afegia que “donar una mica del que tenim, per a qui el rep, és molt del que necessita. Sent gratificant per a les dues parts, aquesta felicitat que pots transmetre crec que no es pot pagar amb res”. Amb 80 anys com a edat mitjana dels avis, aquests han gaudit de l’espectacle i han recordat com es sentien quan eren espectadors del Festival i anaven amb la família i/o les seves parelles a alguns dels concerts.

En Francesc Cantó, director d ́Àrea de Negoci de CaixaBank al Vallès Occidental-Terrassa, ha comentat que “La gent gran de les residències són les persones que més ens estimem, les més entranyables. Les que heu dedicat tota la vostra vida a cuidar als altres, a pujar a la família, a atendre els nets”; i, ha afegit ”l’objectiu de la sessió de la tarda adreçada als usuaris de les residències era regalar un dia d’emocions i afecte als avis d’aquestes”.

“La sessió acompanyant als avis de les residències és un exemple de d’activitat social, un dels pilars de l’acció de l ́Obra Social “la Caixa” que justifica la nostra raó de ser. El compromís amb les persones”.

Les residències convidades a la sessió matinal han estat: Centre Assistencial Sant Josep Oriol (Terrassa), Residència Vapor Gran (Terrassa), Residència Vellsolà i Interavis (Terrassa), Residència Can Font (Castellar del Vallès), Residència San Jose (Terrassa), Residència La Llar (Terrassa), Residència Mossèn Homs (Terrassa), Residència G.R.M. (Matadepera) i Residència El Pinar (Matadepera).

Tant la sessió de la tarda amb les residències, com les dues sessions amb gent gran de la vila han gaudit del grup musical encapçalat per Maria Betriu presentant el repertori “Canta estàndards en català”. L'últim treball de la cantant egarenca amb 11 temes: cinc estàndards clàssics de swing, quatre arranjaments a ritme de bossanova, una balada i un bolero.