Balanç positiu de la temporada d'estiu per als hotels
L'Informe Flaix de setembre de 2014 és el darrer de l'any dedicat a períodes de màxima afluència turística i la valoració que es pot fer de la temporada, atenent l'indicador d'ocupació, és positiva. En els hotels, destaca la marcada estacionalitat del període estival, amb un juliol molt fluix i un pic molt clar a l'agost, amb valors per sobre dels mai registrats en aquest mes, tot i que la resta de mesos estiuencs es van obtenir xifres inferiors a les dels darrers 4 -5 anys. Aquest fet s'explica per l'accentuació de la concentració de les vacances, lligada a la lenta recuperació del mercat domèstic dels últims mesos. En turisme rural destaca un comportament evolutiu similar en els diferents períodes mensuals respecte el 2013, però amb valors inferiors als de l'any passat, i lluny encara dels màxims assolits al 2011. Els càmpings també han estat per sota de les xifres de l'any passat, amb un agost especialment fluix a causa del mal temps. En canvi, els apartaments turístics (sense dades al juny i juliol) han tingut un bon agost, especialment a Costa Barcelona, però han tancat el mes de setembre amb caigudes generalitzades a tota la demarcació.
Bon setembre als hotels vallesans
L'increment interanual de l'ocupació hotelera és especialment destacat a la comarca
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’octubre de 2014 a les 07:14
Actualitzat el 14 d’octubre de 2014 a les 07:42
Segons dades del darrer Informe Flaix, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona, el mes de setembre ha tancat amb un increment interanual de l'ocupació hotelera en cinc comarques de la demarcació, que és especialment destacat al Vallès Oriental (+16,72 punts percentuals), al Vallès Occidental (+10,68) i al Baix Llobregat (+8,73), i més discret al Berguedà (+6,10) i al Garraf (+2,31). Les millors dades, però, s'han aconseguit a l'agost i han permès tancar l'estiu amb dades globalment positives. En turisme rural, el Vallès Oriental també encapçala el rànquing (+16,60 pp), seguit del Bages (+2,20 pp) i l'Anoia (+0,96 pp). Quant als càmpings, les marques Paisatges Barcelona (Anoia, Bages i Osona) i Pirineus Barcelona (Berguedà) lideren l'increment (+4,35 pp i 3,61 pp, respectivament). Per contra, l'ocupació als apartaments turístics ha baixat en dues de les tres marques (Paisatges i Costa) de què es disposen dades.
Et pot interessar
-
Societat Terrassa, les Franqueses i Ripollet, les ciutats metropolitanes amb major descens de criminalitat
-
Societat El Museu de Terrassa presenta el nou catàleg i amplia l'oferta educativa
-
Societat L'Ajuntament aprova les obres per acabar amb les humitats del local sota la plaça de Federico García Lorca
-
Societat L'Ajuntament millorarà l'accessibilitat de cinc encreuaments de Terrassa
-
Societat On refrescar-se a Terrassa? El parc urbà que travessa la ciutat com un riu verd
-
Societat L'Ajuntament netejarà i desbrossarà un tram urbà del torrent Mitger aquesta la tardor