Per als agents econòmics del Vallès, l'anunci de l'acord ha estat una molt bona notícia. Consideren clau posar fil a l'agulla per tirar endavant una via que ha de connectar el Quart Cinturó des del Baix Llobregat, passant per Abrera, amb les dues capitals del Vallès Occidenta (Terrassa i Sabadell) i acabar a Castellar. Però, entitats ecologistes així com partits polítics d'esquerres o les mateixes seccions locals d'ERC de les capitals comarcals consideren que amb aquesta nova via es trinxarà el territori i el corredor verd del Vallès.
[noticia]82844[/noticia]
S'ha anunciat l'acord però el que no està clar ni tancat és el traçat. Com serà aquesta nova via de comunicació? Serà una via d'alta capacitat, com apunten alguns, o una avinguda que connecti les dues ciutats? Quants carrils tindrà? Ara per ara, els trams de la B-40 ja acabats que hi ha a Sabadell, la Ronda Nord, i també a Terrassa amb el Quart Cinturó a mitges, tenen dos carrils per banda i s'assemblen més a autopistes que a avingudes o carreteres. Se seguirà el mateix model? Com hauria de ser aquesta via?
[playbuzz]