Com creus que hauria de ser el traçat de la B-40?

L'anunci de l'acord entre Generalitat i Estat ha obert la porta al com ha de ser aquesta nova infraestructura al Vallès

Publicat el 04 de juliol de 2023 a les 16:44
Actualitzat el 04 de juliol de 2023 a les 17:25
Si tot va bé els pròxims dies l'Estat i la Generalitat signaran l'acord per tirar endavant la B-40 que ha d'unir Terrassa amb Sabadell i Castellar del Vallès. Una via que fa més de 30 anys que porta discussions al territori i que malgrat el compromís de les adminsitracions a tirar-lo endvant encara hi ha moltes preguntes al respecte. 

Per als agents econòmics del Vallès, l'anunci de l'acord ha estat una molt bona notícia. Consideren clau posar fil a l'agulla per tirar endavant una via que ha de connectar el Quart Cinturó des del Baix Llobregat, passant per Abrera, amb les dues capitals del Vallès Occidenta (Terrassa i Sabadell) i acabar a Castellar. Però, entitats ecologistes així com partits polítics d'esquerres o les mateixes seccions locals d'ERC de les capitals comarcals consideren que amb aquesta nova via es trinxarà el territori i el corredor verd del Vallès. 

[noticia]82844[/noticia]
S'ha anunciat l'acord però el que no està clar ni tancat és el traçat. Com serà aquesta nova via de comunicació? Serà una via d'alta capacitat, com apunten alguns, o una avinguda que connecti les dues ciutats? Quants carrils tindrà? Ara per ara, els trams de la B-40 ja acabats que hi ha a Sabadell, la Ronda Nord, i també a Terrassa amb el Quart Cinturó a mitges, tenen dos carrils per banda i s'assemblen més a autopistes que a avingudes o carreteres. Se seguirà el mateix model? Com hauria de ser aquesta via? 

[playbuzz]
 
[/playbuzz]