Com creus que hauria de ser el traçat de la B-40?

L'anunci de l'acord entre Generalitat i Estat ha obert la porta al com ha de ser aquesta nova infraestructura al Vallès

El tram de la Ronda Nord en el seu pas per Terrassa.
El tram de la Ronda Nord en el seu pas per Terrassa. | ACN
04 de juliol del 2023
Actualitzat a les 17:25h
Si tot va bé els pròxims dies l'Estat i la Generalitat signaran l'acord per tirar endavant la B-40 que ha d'unir Terrassa amb Sabadell i Castellar del Vallès. Una via que fa més de 30 anys que porta discussions al territori i que malgrat el compromís de les adminsitracions a tirar-lo endvant encara hi ha moltes preguntes al respecte. 

Per als agents econòmics del Vallès, l'anunci de l'acord ha estat una molt bona notícia. Consideren clau posar fil a l'agulla per tirar endavant una via que ha de connectar el Quart Cinturó des del Baix Llobregat, passant per Abrera, amb les dues capitals del Vallès Occidenta (Terrassa i Sabadell) i acabar a Castellar. Però, entitats ecologistes així com partits polítics d'esquerres o les mateixes seccions locals d'ERC de les capitals comarcals consideren que amb aquesta nova via es trinxarà el territori i el corredor verd del Vallès. 

S'ha anunciat l'acord però el que no està clar ni tancat és el traçat. Com serà aquesta nova via de comunicació? Serà una via d'alta capacitat, com apunten alguns, o una avinguda que connecti les dues ciutats? Quants carrils tindrà? Ara per ara, els trams de la B-40 ja acabats que hi ha a Sabadell, la Ronda Nord, i també a Terrassa amb el Quart Cinturó a mitges, tenen dos carrils per banda i s'assemblen més a autopistes que a avingudes o carreteres. Se seguirà el mateix model? Com hauria de ser aquesta via?