Per la seva banda, la patronal Cecot també s'ha mostrat satisfeta per aquest acord, com ha dit el president, Xavier Panés, a través d'un comunicat. "És una notícia positiva pel territori", ja que el Vallès arrossega un infrafinançament "crític" en matèria d'infraestructures, i per això també es mostra "escèptic" davant dels nous anuncis. En aquest sentit, Panés assegura que Cecot fiscalitzarà el compliment de tots els compromisos: "Algú ha d'exigir rendiment de comptes, i aquesta és una tasca que desenvolupem des d'aquesta entitat". El president també espera que les eleccions del 23-J no condicionin el futur del projecte.
La principal entitat contrària a la construcció d'aquesta nova infraestructura, la Campanya contra el Quart Cinturó, ha criticat durament l'acord per la B-40, que consideren "paper mullat i molta xerrameca per acontentar determinats grups polítics i econòmics", i ha lamentat que el president de la Generalitat només parli de "complir els acords" signats amb el PSC però no "amb el seu electorat", ni plantegi "cap de les actuacions indefugibles i urgents per afrontar el canvi climàtic".
Per la seva banda, la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), en canvi, lamenta que dels més de 900 milions d'euros pactats en aportacions plurianuals en infraestructures, només se'n destinin 20 milons a l'execució dels intercanviadors ferroviaris, mentre que tota la resta s'invertirà a afavorir la mobilitat amb vehicle privat, "ja desbocada i responsable del 70% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle". La Campanya critica que s'hagin signat uns "protocols" en comptes d'establir convenis, denuncia que s'està produint un "assetjament polític, empresarial i mediàtic a favor del Quart Cinturó", amagant que el principal objectiu és "acabar d'urbanitzar tota la plana del Vallès, per continuar especulant amb el territori"; lamenta que "la Generalitat no està a l'altura de les circumstàncies" davant l'emergència climàtica i qualifica la signatura de l'acord entre governs de "deslleialtat" envers les bases i l'electorat del partit de govern, a més d'una "claudicació als de sempre".
La plataforma Promoció del Transport Públic també lamenta que dels 900 milions acordats, només n'hi hagi 20 de destinats al transport ferroviari, en concret per als intercanviadors entre la Renfe i els FGC a Rubí i Sant Cugat. L'associació lamenta que les actuacions al Quart Cinturó i les ampliacions a l'AP-7 i a l'AP-2 "responen a un model de mobilitat caduc, conseqüència d'un alliberament de peatges sense preveure'n les conseqüències", i es pregunten per què no es posa en servei l'R80, paral·lela a l'AP-7, en un eix viari que avui dia no està cobert pel transport públic.
ℹ️ Avui la consellera de @territoricat, @estercapella, anuncia un acord amb el @mitmagob de 914 milions d'euros per executar infraestructures a canvi de completar la B40 (Quart Cinturó) entre Martorell i Terrassa.