Cultura Pràctica fomenta els petits emprenedors

L'escola participa en un projecte per afavorir l'adquisició d'habilitats i coneixements empresarials

Publicat el 22 de gener de 2013 a les 16:16
Terrassa ha apostat per promoure la cultura emprenedora entre els alumnes d’educació primària amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició d’aquestes habilitats i coneixements des dels primers anys del procés educatiu. Aquesta iniciativa, amb caràcter de prova pilot, s’està desenvolupant a l’Escola Cultura Pràctica amb els nens i nenes de 5è de primària. El projecte “Cultura emprenedora a les escoles” està impulsat per la Diputació de Barcelona i a Terrassa està gestionat per l’Ajuntament de Terrassa, a través del Patronat Municipal d’Educació i el Servei d’Empresa de Foment de Terrassa.

El treball a l’aula va a càrrec dels tutors de 5è de Cultura Pràctica els quals compten amb un cronograma amb la relació de temes a tractar cada mes. Els continguts relacionats amb el món empresarial i l’emprenedoria es treballen de manera vivencial i s’articulen a través d’un treball real: la creació, organització i gestió d’una cooperativa de fabricació de productes que comporta, alhora, la sol·licitud d’un microcrèdit i la venda en una fira o mercat local. Els alumnes de l’Escola Cultura Pràctica han realitzat ja una part d’aquest treball, com ara la creació i l’elecció del nom de les dues cooperatives que estan creant per a cadascun dels dos grups de 5è:

- El taller de les il·lusions
- Les petites coses

D’acord al cronograma establert, els alumnes també han treballat les parts corresponents al disseny del logotip i de la imatge corporativa, la creació d’un compte de correu electrònic i d’un espai web. L’objectiu és treballar també el concepte de Responsabilitat Social Empresarial (RSE).

Aquest projecte pedagògic posa l’accent en la utilització d’una metodologia basada en
l’aprenentatge cooperatiu i el treball de projectes. A més de les capacitats i habilitats
emprenedores, aquest treball facilita l’adquisició de les competències bàsiques del
currículum escolar, com ara l’autonomia i la iniciativa personal, la competència social i
ciutadana i el tractament de la informació, entre d’altres. També reforça els aprenentatges lingüístics, matemàtics, culturals i artístics.

“Cultura emprenedora a les escoles” es va iniciar l’any passat a set municipis de la
província de Barcelona. Aquest curs, s’ha ampliat la participació d’escoles amb la
incorporació de set ciutats més, entre elles Terrassa. L’objectiu de la Diputació de Barcelona és que s’implanti al llarg de quatre cursos escolars a 79 escoles de 34 municipis diferents.