El Servei Català de Trànsit presentarà en la propera reunió de la Comissió de seguiment del bus-VAO dues propostes que incorporen aquestes modificacions en el funcionament per tal que siguin analitzades i estudiades, amb la finalitat de millorar l’ús de la infraestructura. Una de les propostes preveu la divisió de la plataforma en dos carrils de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres, amb una separació de sentits de circulació de doble línia continua abalisada i amb elements de separació.

La segona proposta consisteix a estructurar el vial en dos carrils de 3,5 metres d’amplada i un carril de separació de sentits de circulació de 3 metres senyalitzat amb balises lluminoses i que també podria ser utilitzat de carril d’assistència en cas d’accident o avaria. El conseller ha insistit en que "ambdues propostes de reforma del funcionament de la infraestructura són de baix cost i de fàcil execució".

La Generalitat va posar en servei el 29 d’octubre de 2012 el carril bus-VAO a l’autopista C-58, entre Barcelona (avinguda Meridiana) i Ripollet. Aquesta actuació, amb una inversió de 81 MEUR, tenia com a objectius principals fomentar el transport públic i l’alta ocupació per millorar la mobilitat en una de les vies més transitades de Catalunya. A partir de l’avaluació dels primer sis mesos de funcionament de la nova infraestructura, el Govern va establir nous requisits d’utilització, per tal de potenciar-ne l’ús i millorar-ne el rendiment. Es va detectar un ús inferior al previst d’aquest vial tant en les hores puntes del matí com de la tarda i per aquest motiu, es va decidir el març del 2013 baixar el mínim d’ocupants per utilitzar aquest servei de 3 a 2.
D’altra banda, i segons el resultat de les dades de mobilitat i de retencions, es va observar que, en dies laborables, les principals retencions es registraven d’entrada a Barcelona. Així, i des del 18 de març del 2013, el bus-VAO està obert durant més hores al dia, principalment en sentit Barcelona, i pot ser utilitzat per més vehicles. Malgrat tot, la infraestructura continua estant per sota de les previsions inicials.