El Club de Bàsquet Sant Pere de Terrassa segueix col·laborant en el projecte "Esport, salut i desenvolupament: projecte a Haití", avalat per la Fundació Nuestros Pequeños Hermanos (NPH) i l'Associació Crits dels Nens, amb l'objectiu de millorar el desenvolupament físic i psicològic de la població infantil d'Haití, així com reduir la incidència de les malalties infeccioses com el HIV/SIDA o la còlera amb la creació d'equips competitius de futbol i bàsquet i la formació d'entrenadors capacitats per actuar com a agents de salut.
Actualment el club ha iniciat una campanya de sensibilització i recollida de sabatilles esportives entre els seus socis i jugadors per portar-les a Haití. La vinculació entre el Club de Bàsquet Terrassa i aquestes associacions va començar la temporada 2014-2015 amb l'organització d'una campanya de sensibilització similar del mateix projecte que va aconseguir la recollida de més de 100 sabatilles.
El projecte beneficiarà els nens haitians a través de la pràctica de l'esport, tot integrant-lo amb la prevenció en salut mitjançant la formació d'entrenadors de futbol i bàsquet capacitats per actuar com agents de salut. Es contribuirà així a la reducció de malalties infeccioses prevalent al país com son la Sida o la Còlera i s'augmentaran els coneixements en hàbits higiènics i dietètics.
El 36% de la població a Haití té menys de 14 anys i la meitat de la població es troba en situació d'extrema pobresa. La pràctica regular d'esport des de la primera infància i durant tota l'adolescència és essencial pel seu desenvolupament físic, mental, psicològic i social. Per això, es pretén organitzar una activitat esportiva reglada, a través de la fundació Nuestros Pequeños Hermanos, que actua en diversos orfenats i escoles a Haití, creant una escola de futbol i bàsquet que permeti arribar al màxim nombre de nens i nenes de totes les edats ateses al centres i escoles amb l'objectiu afegit d'educar als infants en prevenció de salut.
El CB Sant Pere de Terrassa recull sabatilles per dur-les a Haití
Societat
Col·labora en un projecte amb Nuestros Pequeños Hermanos i Crits dels Nens
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’octubre de 2016 a
les 11:15
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
