El ple de Vacarisses ha aprovat aquest dijous al vespre la moció de suport a la consulta del 9-N amb 12 vots a favor i un vot en contra. Malgrat ser un municipi adherit a l'AMI i tenint en compte que la moció estava justament impulsada des de l'Associació, no era del tot clar si Vacarisses acabaria votant favorablement o no a la consulta.
L'equip de govern (UPiV i VxV) s'ha mostrat clar i ha dit un 'sí' rotund. A ells se'ls hi ha afegit els regidors de CiU i ERC i també les dues regidores del PSC. D'aquesta manera, només el regidor del PP hi ha votat en contra. Segons el seu representant, Mariano Méndez, aquesta proposta "pretén anar contra la llei. Per a nosaltres, queda clar que UIPV es destapa com a partit independentista i prepara el camí per pactar amb ERC a les properes eleccions municipals", va assegurar el regidor popular. El segon tinent dalcalde, Salvador Martín, li va respondre: "UIPV no és un partit independentista; és un partit democràtic".
En canvi, el grup socialista va emetre-hi un vot favorable afirmant que "defensem la consulta i que s'ha descoltar la veu del poble, però legalment", va puntualitzar la regidora del PSC Laura Sánchez. Per la seva banda, el regidor republicà, Toni Masana, va afirmar que "ens trobem davant una demanda popular: el poble de Catalunya vol votar. Després daixò, ni lleis ni punyetes". I el convergent Ricard Reollo va remarcar que "estem vivint un moment solemne".
El PSC de Vacarisses, a favor de la consulta del 9-N
El ple de l'Ajuntament aprova per àmplia majoria la resolució de suport al referèndum
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de setembre de 2014 a les 21:29
Et pot interessar
-
Societat Milers de persones gaudeixen de la Festa Major de Terrassa 2025
-
Societat Presó pel veí de Terrassa que volia matar Pedro Sánchez
-
Societat Extingit l'incendi agrícola del Pla del Bonaire
-
Societat Tot el que has de saber si vas a la Festa Major de Terrassa
-
Societat Fer una donació i gaudir de la gastronomia a Terrassa: així és la proposta del Banc de Sang
-
Societat Terrassa presenta un joc de taula per fomentar la cooperació i l’economia social entre joves