El nombre de víctimes mortals a la xarxa de carreteres catalanes ha disminuït un 56,8% amb relació a fa nou anys i s'ha superat l'objectiu de la Unió Europea previst per al 2010. El 2009 és el setè any consecutiu de reducció de víctimes, amb un 6,3% menys de morts (269) en accident de trànsit que durant el 2008 (287).
El conseller d'Interior va fer balanç de la sinistralitat ocorreguda en zona interurbana durant l'any 2009 i va confirmar la tendència a la baixa de les víctimes mortals en accident de trànsit en el conjunt de carreteres i autopistes catalanes des de l'any 2000. Saura va precisar que cada vegada, però, "serà més complicat mantenir el descens"' i es podran produir alguns repunts, com el registrat aquest desembre passat pel que fa a les xifres de víctimes mortals en accident de trànsit. Tot i això, va manifestar que cal millorar problemes com la "velocitat excessiva i les distraccions al volant".
Per demarcacions, a Lleida hi ha hagut la reducció de víctimes mortals més accentuada: un 32,3% respecte de l'any anterior. A Tarragona, la reducció ha estat d'un 9,5% i a Barcelona, d'un 3,6%. A Girona, en canvi, s'ha incrementat un 24%, amb 12 víctimes mortals més que l'any passat.
El conseller va destacar que Interior té tres prioritats per al 2010: fer campanyes de conscienciació per reduir les distraccions i la velocitat inadequada, la mortalitat dels vianants i els ferits, a més d'intentar reduir les col·lisions frontals i les sortides de via, que suposen un 63% dels accidents mortals.
Saura va avançar que també s'estudia la possibilitat que els conductors que donin positiu al test de drogues paguin l'alt cost de la prova (uns 70 euros).
El conseller d'Interior va fer balanç de la sinistralitat ocorreguda en zona interurbana durant l'any 2009 i va confirmar la tendència a la baixa de les víctimes mortals en accident de trànsit en el conjunt de carreteres i autopistes catalanes des de l'any 2000. Saura va precisar que cada vegada, però, "serà més complicat mantenir el descens"' i es podran produir alguns repunts, com el registrat aquest desembre passat pel que fa a les xifres de víctimes mortals en accident de trànsit. Tot i això, va manifestar que cal millorar problemes com la "velocitat excessiva i les distraccions al volant".
Per demarcacions, a Lleida hi ha hagut la reducció de víctimes mortals més accentuada: un 32,3% respecte de l'any anterior. A Tarragona, la reducció ha estat d'un 9,5% i a Barcelona, d'un 3,6%. A Girona, en canvi, s'ha incrementat un 24%, amb 12 víctimes mortals més que l'any passat.
El conseller va destacar que Interior té tres prioritats per al 2010: fer campanyes de conscienciació per reduir les distraccions i la velocitat inadequada, la mortalitat dels vianants i els ferits, a més d'intentar reduir les col·lisions frontals i les sortides de via, que suposen un 63% dels accidents mortals.
Saura va avançar que també s'estudia la possibilitat que els conductors que donin positiu al test de drogues paguin l'alt cost de la prova (uns 70 euros).