Des de l’Escola Superior de Comerç i Distribució (ESCODI) s’ha impulsat la creació d’ESCODIALUMNI, l’Associació d’Ex-alumnes de la carrera universitària de Direcció de Comerç i Distribució, primera titulació universitària de retail al país.
Segons el centre, ESCODIALUMNI vol establir una relació continuada amb tots els que van decidir dedicar-se professionalment al retail, i, des d’ESCODI, se’ls vol acompanyar i ajudar al llarg de tota la seva trajectòria professional mitjançant una borsa de treball especialitzada en aquest tipus de perfil professional, oferta de formació contínua, coaching i amb l’assessorament de mentors (el professorat d’ESCODI) per orientar-los en cas de voler crear empresa o fer un canvi professional.
Les mateixes fonts han destacat que ESCODIALUMNI és una comunitat de qualitat, on es genera un networking eficient entre els seus membres (ex-alumnes, professors, empreses i institucions relacionades amb la titulació universitària de Direcció de Comerç i Distribució).
L’acte de presentació de la nova entitat va servir per convocar els primers ex-alumnes del Graduat, la primera promoció, alguns professors i representants d’empreses patrocinadores del graduat. Aprofitant la trobada, es va convidar a Jordi Boza, expert del sector immobiliari comercial, que ha ocupat entre d’altres càrrecs la direcció de l’àrea patrimonial de Sacresa i la direcció general de centres comercials de Metrovacesa, per tal que donés la visió sobre la situació del sector del retail i les perspectives de futur existents.
D'altra banda, els membres d’ESCODIALUMNI van escollir el seu president i secretari, responsabilitats que van recaure en Miguel Angel Velázquez (cap de secció d'AKI Bricolatge Terrassa) i Mònica Padilla (tècnic en Desenvolupament de Producte a CONDIS).
Segons ESCODI, més del 80 per cent dels joves que formen part de la primera promoció del graduat en Direcció de Comerç i Distribució d’aquest centre, ja disposen de feina en diferents empreses i entitats del sector, des d’empreses familiars a grans cadenes de distribució (Aki, Condis, O’pan (Arcadia España), The North Face...), i assumint càrrecs de responsables tècnics o adjunts de departaments d’expansió, màrqueting o direccions d’establiments, entre altres.
Segons la directora gerent d’ESCODI, Núria Beltran, "aquestes dades són un èxit tenint en compte la situació econòmica actual i que el sector terciari és un dels més sensibles.”
Segons l'escola i en base a les empreses contractadores, aquest alt índex d’incorporació professional de la primera promoció en llocs de treball qualificats ve donat pel fet que "els titulats aporten un nou perfil professional amb més visió global del negoci del retail i una motivació i interès personal vers el sector".
Segons el centre, ESCODIALUMNI vol establir una relació continuada amb tots els que van decidir dedicar-se professionalment al retail, i, des d’ESCODI, se’ls vol acompanyar i ajudar al llarg de tota la seva trajectòria professional mitjançant una borsa de treball especialitzada en aquest tipus de perfil professional, oferta de formació contínua, coaching i amb l’assessorament de mentors (el professorat d’ESCODI) per orientar-los en cas de voler crear empresa o fer un canvi professional.
Les mateixes fonts han destacat que ESCODIALUMNI és una comunitat de qualitat, on es genera un networking eficient entre els seus membres (ex-alumnes, professors, empreses i institucions relacionades amb la titulació universitària de Direcció de Comerç i Distribució).
L’acte de presentació de la nova entitat va servir per convocar els primers ex-alumnes del Graduat, la primera promoció, alguns professors i representants d’empreses patrocinadores del graduat. Aprofitant la trobada, es va convidar a Jordi Boza, expert del sector immobiliari comercial, que ha ocupat entre d’altres càrrecs la direcció de l’àrea patrimonial de Sacresa i la direcció general de centres comercials de Metrovacesa, per tal que donés la visió sobre la situació del sector del retail i les perspectives de futur existents.
D'altra banda, els membres d’ESCODIALUMNI van escollir el seu president i secretari, responsabilitats que van recaure en Miguel Angel Velázquez (cap de secció d'AKI Bricolatge Terrassa) i Mònica Padilla (tècnic en Desenvolupament de Producte a CONDIS).
Segons ESCODI, més del 80 per cent dels joves que formen part de la primera promoció del graduat en Direcció de Comerç i Distribució d’aquest centre, ja disposen de feina en diferents empreses i entitats del sector, des d’empreses familiars a grans cadenes de distribució (Aki, Condis, O’pan (Arcadia España), The North Face...), i assumint càrrecs de responsables tècnics o adjunts de departaments d’expansió, màrqueting o direccions d’establiments, entre altres.
Segons la directora gerent d’ESCODI, Núria Beltran, "aquestes dades són un èxit tenint en compte la situació econòmica actual i que el sector terciari és un dels més sensibles.”
Segons l'escola i en base a les empreses contractadores, aquest alt índex d’incorporació professional de la primera promoció en llocs de treball qualificats ve donat pel fet que "els titulats aporten un nou perfil professional amb més visió global del negoci del retail i una motivació i interès personal vers el sector".