
Andrea González era una jove terrassenca que el juliol del 2011 va morir per un càncer amb 17 anys. El seu somriure i la seva alegria per viure eren la millor arma en una llarga lluita que al final no va acabar bé. Per recordar-la, la seva família va organitzar dissabte el Memorial Andrea González Hoyo, una jornada per lluitar, amb alegria i diversió, contra el càncer.
Des de les cinc de la tarda, l'Estadi Olímpic de Terrassa va acollir activitats de tot tipus i per a tots els públics: una concentració de motos, balls de country, jocs per als més petits organitzats per Decathlon o xuts des del mig del camp; premis i sortejos van ser alguns dels atractius. Andrea González era molt a cionada al Terrassa Futbol Club, i d'aquí que l'Olímpic fos l'escenari escollit i el futbol, un dels protagonistes. Tant el club com l'Ajuntament hi van col·laborar.
Una actuació dels Castellers de Terrassa, que van descarregar un pilar de quatre, va donar pas al plat fort de la tarda: un partit de futbol entre el Terrassa FC i Amics de l'Andrea, un combinat d'exjugadors vermells que van conèixer l'homenatjada i que van tornar a l'Olímpic expressament amb motiu del memorial. El resultat va ser d'empat a dos. Els seus pares, Carlos i Fina, van rebre per part del president del club, Jesús Fernández, un carnet especial dedicat a l'Andrea. A l'estadi hi havia unes 600 persones en el moment àlgid de la tarda.
A la nit, el grup musical La Señora de González va oferir un concert, seguit per unes 200 persones. Els altres grups o cantants que van actuar van ser La Paca Music, The Fox 196, el cantautor flamenc Alberto i Rafa Pons.
La Casa dels Xuklis
Tots els diners recaptats tenen com a nalitat ajudar a nançar la Casa dels Xuklis, impulsada per l'Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC).
La Casa dels Xuklis és un projecte que té com a missió la construcció d’una casa d’acollida per a les famílies que necessiten desplaçar-se a Barcelona perquè els seus fills rebin tractament contra el càncer.
A l'Estat, cada any es diagnostiquen uns 1.350 nous casos de càncer a menors de 18 anys, dels quals entre 160 i 180 a Catalunya. Al voltant d'un 25% dels nens i adolescents diagnosticats a l'Estat han de rebre el tractament a la ciutat de Barcelona i més del 40% de les famílies que arriben de fora no tenen lloc on quedar-se durant les setmanes o mesos en què els infants han de seguir el tractament. L'edifici de la Casa dels Xuklis ja s'ha acabat de construir, a prop de l'hospital de la Vall d'Hebron. Ara, falta completar-lo per fer-lo habitable. El finançament de la Casa dels Xuklis es basa principalment en aportacions econòmiques altruistes fetes per les institucions públiques, les empreses i la ciutadania.