La patronal Cecot ha fet arribar per escrit al vicepresident i Conseller d'Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, Oriol Junqueras, el malestar generalitzat entre d'una gran part d'empreses associades per l'aprovació, aquesta setmana, de l'impost sobre begudes ensucrades dins dels Pressupostos de la Generalitat.
La publicació s'ha fet efectiva en el DOGC d'aquest dijous, que recull la Llei 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni.
L'entrada en vigor d'aquest impost serà aquest dissabte 1 d'abril, i a hores d'ara les empreses que han fet palès el seu desconcert a la patronal catalana sol·liciten al conseller Junqueras un període d'adaptació de mínim tres mesos per facilitar el correcte desplegament de processos i l'adaptació dels sistemes administratius i informàtics per evitar errors.
Moltes empreses associades a l'organització empresarial Cecot han fet palès la seva preocupació per la inseguretat jurídica que provoca haver de canviar un sistema en quaranta-vuit hores i per una gestió insostenible per bars, restaurants, detallistes i empreses de distribució entre d'altres, que els fa del tot impossible poder adaptar sistemes informàtics, generar criteris fidedignes dels subjectes afectats i el desenvolupament d'un model de gestió específic en dos dies.
“Estem parlant de milers d'empreses que no disposen a hores d'ara dels criteris necessaris per aplicar la norma impositiva i que es mereixen que des de l'Administració se'ls faciliti la seva tasca empresarial”, argumenta la Cecot en el seu escrit.
La patronal es mostra convençuda que el Govern de la Generalitat prendrà en consideració la petició que ha qualificat de “raonable” i que sabrà buscar una solució urgent a aquest tema.
La Cecot demana endarrerir tres mesos l’entrada en vigor de l’impost de begudes ensucrades
Societat
La patronal ha elevat al Govern de la Generalitat el desconcert i la impossibilitat per part de les empreses del sector d'adaptar, en 48 hores, els sistemes informàtics i els criteris dels subjectes afectats per l'impost
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de març de 2017 a
les 14:25
Actualitzat el
31 de març de 2017 a les
14:33
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
