La Junta de Govern aprova els dos primers projectes que es presentaran al FEOSL

El darrer tram del Parc de Vallparadís i un nou carril bici que connectarà l'avinguda d'Abat Marcet i els Jutjats

Publicat el 29 de desembre de 2009 a les 20:59
La Junta de Govern ha aprovat aquest dimarts els dos primers projectes que es presentaran al Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL), el nou pla d’ajuts als municipis que ha impulsat del Govern de l’Estat com a continuació del FEIL del 2009.

El més destacable és la cinquena i darrera fase del projecte d’urbanització del Parc de Vallparadís, amb un pressupost d’execució per contractació de 3.213.726,96 euros.

També s’ha donat el vistiplau a l’adjudicació provisional del contracte per a la redacció del projecte executiu i la direcció d’aquesta obra a l’empresa Planurbs SL, que ja va ser l’encarregada de redactar l’avantprojecte. El pressupost previst per a la redacció del projecte i els honoraris de la direcció d’obres i coordinació de seguretat és de 107.684,67 euros.

La proposta d’urbanització del darrer tram del Parc de Vallparadís, entre l’Avinguda de Santa Eulàlia i la Carretera de Rubí, contempla la creació d’un passeig o rambla central que anirà de nord a sud amb una amplada variable d’entre 7 i 12 metres amb ramificacions que conduiran al vianant cap a les zones d’ombra.

S’han previst dues zones de jocs, una al nord i l’altra al sud, i els límits del parc es resoldran amb murs de gabions o bé mantenint els talussos naturals. L’empresa Planurbs SL, que redactarà el projecte executiu, haurà de tenir en compte les demandes del barri pel que fa a l’aparcament de vehicles i bicicletes, així com la creació de nous espais públics que serveixin per a les activitats socials.

El projecte d’obres de la cinquena fase del Parc de Vallparadís que l’Ajuntament de Terrassa presentarà al FEOSL preveu l’ocupació de 56 persones durant el termini d’execució de les obres, que s’ha calculat en 8 mesos. La previsió és que les obres s’adjudiquin i comencin el març de 2010.

Carril bici
L'altre projecte que s'ha aprovat en la Junta de govern per presentar-lo al FEOSL és el de la xarxa de carril bici de Terrassa, amb el qual es vol construir un nou itinerari entre l’Avinguda Abat Marcet i el barri de la Cogullada.

Es tracta d'un recorregut per a bicicletes segregat del trànsit des de l’Avinguda Abat Marcet amb Carretera de Rellinars fins a l’Avinguda de Josep Tarradellas amb el Passeig 22 de Juliol. Des d’aquí i fins al Palau Judicial, el carril bici cohabitarà amb el carril bus o bé amb vehicles.

La inversió municipal prevista és de 338.994,99 euros. En aquesta partida, s’inclouen també les obres necessàries per incorporar una zona 30 a La Cogullada i la millora de l’accessibilitat de la Rambleta del Pare Alegre per connectar la xarxa ciclista de la ciutat amb aquest barri i la nova polaritat dels Jutjats de Terrassa.