La Mitja Marató alterarà el trànsit de Terrassa

Els autobusos de les línies 1, 2, 3, 6, 7 i H no podran circular pel Passeig 22 de Juliol entre les vuit del matí i la una del migdia

Publicat el 25 de gener de 2013 a les 16:34
Un autobús de Terrassa Foto: Cedida

La 14ena Mitja Marató Ciutat de Terrassa i la 8ena Cursa Santi Centelles, que se
celebraran aquest diumenge, comportaran diferents afectacions de trànsit a la ciutat
a diferents hores del matí, en funció del desenvolupament de la cursa.

Els talls i restriccions més importants seran els següents: el passeig del 22 de juliol, entre Prat de la Riba i la Pl. de l'Estació del Nord es tallarà des de les 8.30h fins al final de la cursa. Cap a les 10h es tallarà un tram més ampli, des de la rambla d'Ègara fins el carrer de Sant Damià.

A les 11 es reobrirà la circulació en sentit oest des de la carretera de Matadepera.
Vies on hi haurà simultàniament carrils de circulació i carrils reservats per la cursa:

Avinguda de Béjar, entre c/ Jocs Olímpics i Av. del Vallès, Avinguda Abat Marcet, entre Ronda de Ponent i c/ Voluntaris Olímpics, Ronda de Ponent, entre c/ Milans del Bosch i Av. Abat Marcet, Carretera de Martorell, entre Av. Àngel Sallent i Rambla d’Ègara
Avinguda Jacquard.

Aquestes restriccions s'aplicaran en funció del desenvolupament de la cursa (Sortida10h, final previst a les 12.30h). La resta dels carrers inclosos al recorregut s’aniran tallant i reobrint en funció del desenvolupament de la cursa.

Itineraris alternatius i recomanacions per a conductors
La B-40 permet una connexió sense problemes entre l'est i el nord de la ciutat. L'Avinguda de Santa Eulàlia (variant de la N-150), la carretera de Martorell i la
C-58 també seran obertes al trànsit. El vial Est de l'avinguda del Vallès queda lliure, permetent creuar la ciutat de nord a sud o de sud a nord i enllaçant la C-58 i la B-40.

Afectacions als autobusos urbans
Entre les vuit del matí i la una del migdia quedarà afectat l'itinerari de les línies 1, 2, 3, 6, 7 i H, que no podran circular pel passeig 22 de juliol.

Les línies 1 a 6 no circularan per la Rambla Ègara ni per cap altre carrer o avinguda del centre. Els autobusos d’aquestes línies circularan per carretera de Castellar, avinguda Jacquard, carretera de Montcada i/o carretera de Rubí, segons la línia. Els barris del nord-oest de la ciutat no tindran servei durant la cursa.

Les línies 8 i 9 circularan entre la plaça de l'Aigua i la del Doré i a l'inrevés. El tram Rambla d’Ègara - Josep Tarradellas - Abat Marcet serà impracticable durant la cursa.
La línia 5 romandrà fora de servei durant tota la cursa. "Dr. Robert" i "Autobusos Interurbans" seran les parades principals durant la cursa.

Estrena del Pla d'Autoprotecció
La Mitja Marató Ciutat de Terrassa comptarà enguany per primera vegada amb un
Pla d'Autoprotecció, dissenyat i coordinat pel servei municipal de Protecció Civil, que
descriu tot l'operatiu policial i d’emergències i els protocols d'actuació a seguir en les
diferents situacions que es puguin donar.

El pla disposa 273 punts de control al llarg de tot el recorregut, on es desplegarà un dispositiu especial format per 107 efectius policials i 186 voluntaris. Al llarg del recorregut s'instal·laran gairebé 500 tanques i més de 600 cons en els punts on sigui necessari fer talls o restriccions de trànsit.

D'altra banda, la Policia Municipal ha elaborat uns consells de seguretat per a tots
els participants que es desplacin a la sortida en vehicle privat:

-No portar objectes de valor que no siguin necessaris.
-No deixar a la vista motxilles, bosses, roba o altres objectes que indiquin que
el vehicle pertany a un participant de la cursa.
-No deixar a la vista diners, carteres, mòbils, targetes, claus, etc.
-Tancar el vehicle amb clau, deixant les finestres totalment tancades i l'alarma
connectada.
-Si s'observa alguna persona sospitosa, no amagar res al vehicle i trucar a la
 policia (092 o 112). La Policia Municipal ha previst un dispositiu per a reforçar la vigilància de cara a aquesta mena de robatoris.