La Sant Silvestre, nova prova del Circuit Aliança 2013

Permetrà obtenir recursos econòmics per poder mantenir el nivell de la prova

Publicat el 04 d’octubre de 2013 a les 11:31
Una cursa de Sant Silvestre Foto: Santsilvestredeterrassa

La primera edició de la cursa Sant Silvestre de Terrassa, que es disputa el 26 de desembre, passa a formar part del primer Circuit Aliança 2013 L'organització assegura que pertànyer al nou circuit permetrà obtenir recursos econòmics per poder mantenir el nivell de la prova.

La Sant de Terrassa es converteix en una de les set proves del nou Circuit Aliança 2013 juntament amb La Nocturna Sport ciutat de l'Hospitalet, La Maquinista per la Integració, Vila Olímpica, Gavà Nit Run i Marató del Mediterrani i la Sant Silvestre de Cugat.

L'edició 2013 de la tradicional cursa sortirà i arribarrà a la Plaça de Can Roca a les 11 del matí. Constarà d’un recorregut urbà de 5 quilòmetres. El cost de la inscripció és de 14 euros i en cas de no disposar de xip de control, l’organització posarà a disposició del participant un xip d’un sol ús (xip blanc) pel preu de 2 €. Per fer la inscricpió, nomès cal cliclar a www.santsilvestreterrassa.cat.

La Cursa organitzada pel Club Atlètic Barcelonès, la col.laboració de la Unió Atlètica Terrassa i amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa, vol arribar als 2.500 participants. Aquest primer any, la intenció de la organització, és cosolidarse aquesta prova a Terrassa i que aquest esdeveniment esportiu tingui una participació important de la ciutadania, és per això que també s'organitzarà una cursa infantil, per promocionar entre els més petits aquest esport. La Sant Silvestre s'uneix a la ciutat per oferir entre els seus ciutadans esport i salut, i vol fer una crida a la participació, en una de les proves més emblamaticas que s'organitzen a tots els les ciutats del món.

La Sant Silvestre Terrassa la cursa amb més regals
És lliuraran a tots els participants d'una samarreta tècnica de la marca Brooks i una magnífica bossa de corredor amb obsequis dels patrocinadors de la cursa. A més per premiar els millors atletes de la cursa de 5 Km, es realitzarà una classificació general amb 50 magnífics premis (pulsòmentros, pernils, ulleres esportives, sabatilles esportives, lots de productes, etc).

Per pomocionar la cursa durant aquests mesos, es realitzarà diferents concursos en les xarxes socials, premiant, viatges a destinacions europees, bicicletes elèctriques, material esportiu, pulsòmetres, etc .. També com és habitual en aquestes curses, hauran premis per categories, premi al millor local i per equips.

Les disfresses més originals
El corredor i corredora  que arribi a línia de meta disfressat tindrà una placa commemorativa de la cursa, a mès hi haurà una classificació per equip disfressat l’altre individual.

Breu historia de la Sant Silvestre
Les tradicionals curses de cap d’any, que s’organitzen per tot el món en la mágica nit del 31 de desembre, es denominen “ Sant Silvestre”. La més clàssica i antiga és la de
Sao Paulo on milers de persones celebren aquesta gran festa, el famós “carnaval de cap d’any”, pels principals carrers de les ciutats més poblades del mòn, des de l’any 1924.
A Europa també es celebra aquesta tradicional cursa en capitals com Londres, Berlin, Roma o Madrid. Aquesta última, la San Silvestre Vallecana” és la prova més important d’Europa, on atletes ppulars i d´`elit mundial participen pels principals carrers de la ciutat gaudint de la festa esportiva de cap d’any.

L’any 1999 neix a Barcelona, la Sant Silvestre Barcelonesa, amb una participación rècord a Catalunya de 1900 partiicpants. Cada vegada mb més adictes i amb el “boom· de les curses populars, aquesta cursa va arribar el 2009 els 900º participants. L´èxit assolit en cada una de les edicions de la Sant Silvestre Barcelonesa, sense cap mena de dubte, és una de les Activitats esportives més important del calendari atlètic.

Al 2010 la Sant Silvestre Barcelonesa, és trasllada a Sant Cugat i es va trasmetre la il.lusió en un lloc tan emblemàtic com és Sant Cugat del Valles, aquesta pasada edició del 2012, ja van participar els 3.500 corredors.

Es per aixó que amb el “boom” de les curses i amb una ciutat com Terrassa, s’organitzará aquesta primera edició de la Sant Silvestre, por donar un aire festiu, esportiu i participatiu a la ciutat.