La regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, ha assegurat que era un dia "important" per demostrar "que hi ha una altra manera de moure's". A més, ha posat en relleu que el document ha estat pactat entre "ciutadania, grups polítics i entitats". La documentació per divulgar les novetats de Mobilitat "s'estan preparant", ha explicat.
Malgrat que la campanya informativa començarà en les pròximes setmanes i moltes mesures ja es troben en funcionament, Melgares ha remarcat que la prohibició d'aparcar a les voreres entrarà en vigor l'any que ve perquè "abans s'ha d'adaptar els aparcaments per aquests vehicles".

El ple de novembre s'ha celebrat de manera telemàtica. Foto: Ajuntament de Terrassa
Meritxell Lluís, de Junts per Terrassa, ha aplaudit l'acord, però ha demanat "accelerar la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions" i instat el govern a fer una campanya informativa "gràfica, accessible i de lectura fàcil". En la mateixa direcció, Javier González de Ciutadans ha reclamat "que es reparteixin fulletons a les bústies en català i castellà". Marc Armengol, del PSC, ha reconegut "l'esforç titànic del servei de Mobilitat i ha aprofitat per assegurar que "es troba infravalorat".
Una Ordenança pionera que dóna prioritat a vianants i bicicletes
El més destacat de l'Ordenança són unes normes específiques -les primeres- pels patinets elèctrics, l'alliberament de les motos aparcades de les voreres o l'autorització a l'Ajuntament a delimitar Zones de Baixes Emissions temporals. D'altra banda, els carrers d'un carril per sentit veuran limitada la seva velocitat màxima a 30 quilòmetres per hora i les bicicletes hi tindran preferència. Llegeix aquí el document sencer.
[noticia]74641[/noticia]
Després del primer vistiplau plenari, el BiciTerrassa Club, que durant el primer confinament va fer campanya per a incentivar el transport en bicicleta, va felicitar a tots els regidors i regidores del Ple per una ordenança "capdavantera en molts aspectes". L'entitat, a més, va manifestar la seva satisfacció per un document que "estableix el marc legal i de convivència cap a un model de mobilitat i de ciutat molt més amable".