Evitar la construcció del polígon Bellots II. Aquest és el principal objectiu de la marxa reivindicativa que s'ha organitzat per aquest diumenge 24 d'octubre a Terrassa. Diverses entitats ecologistes de la ciutat han convocat aquesta sortida per conscienciar i trepitjar el terreny que està previst convertir en una zona d'activitats logístiques.
La trobada, impulsada per la plataforma Tu ets entorns Terrassa, començarà a les 10 hores al pàrquing del complex funerari de la ciutat i des d'allà es farà una descripció dels valors naturals que volen protegir del futur polígon. Es demana als assistents dur una peça de roba de color vermell per tal de fer una acció fotogràfica al final del recorregut.
En declaracions a LaTorre, des de la plataforma expressen que l'ampliació de l'actual polígon dels Bellots es va dibuixar l'any 2003 en el POUM però que amb aquests 20 anys "hi ha hagut molts canvis de sensibilitats sobre el medi ambient, la crisi climàtica o la defensa de la biodiversitat".
"No és el moment de construir més polígons", lamenten i apunten que si s'acaba construint farà que moltes persones es desplacin amb vehicles privats per la zona augmentant les emissions de CO2. Segons l'entitat ecologista s'hauria de fer una moratòria d'àmbit català per analitzar cap a on es vol anar abans de construir en zones agrícoles i d'alt valor natural.
Ja fa uns mesos que una vintena d'entitats de Terrassa s'han adherit a un manifest que denuncia que l'ampliació dels Bellots II, plantejada pel govern municipal, "escapça una zona d'alt valor ambiental" de l'Anella Verda. No obstant això, el passat mes de juny, el ple municipal va aprovar per unanimitat les esmenes de la Comissió Territorial d'Urbanisme de l'Arc Metropolità de Barcelona pel pla de reurbanització dels Bellots II.
Marxa reivindicativa a Terrassa per preservar els Bellots
Les plataformes ecologistes estan en contra de la construcció del nou polígon
ARA A PORTADA
-
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística Lluís Girona Boffi
-
-
20 detinguts i més de 160 denúncies en el novè dispositiu «Kanpai» contra la multireincidència Redacció
-
Terrassa impulsa la col·laboració universitat-empresa amb la IV Jornada de Transferència de Coneixement i Tecnologia Redacció
-
Publicat el 21 d’octubre de 2021 a les 08:45
Et pot interessar
-
Societat
Les piscines municipals de Terrassa tanquen l'estiu amb una ocupació de fins a 130.000 banyistes
-
Societat
El Consorci Sanitari de Terrassa trenca el silenci després del cas del suïcidi a l'Hospital
-
Societat
Les ajudes al lloguer exclouen una de cada sis noves llars de Terrassa
-
Societat
Terrassa, les Franqueses i Ripollet, les ciutats metropolitanes amb major descens de criminalitat
-
Societat
El Museu de Terrassa presenta el nou catàleg i amplia l'oferta educativa
-
Societat
L'Ajuntament aprova les obres per acabar amb les humitats del local sota la plaça de Federico García Lorca
