Noves guies sanitàries per a tota la comarca

Societat

"Atenció a la dona" i "Consells a l'edat pediàtrica" volen facilitar la comunicació amb els usuaris

Publicat el 22 de març de 2013 a les 16:37
El Consell Comarcal del Vallès Occidental i els proveïdors sanitaris de la comarca han editat dos nous materials sanitaris, dedicats a "Consells sanitaris a l'edat pediàtrica" i "Atenció a la dona". Es tracta de guies de suport a professionals de la salut traduïdes en diferents idiomes per tal de facilitar la comunicació amb les persones usuàries, especialment amb les nouvingudes, però també amb l'objectiu de proporcionar una informació entenedora i comprensible sobre qüestions bàsiques en l'àmbit sanitari. Aquests materials s'han distribuït través dels Centres d’Atenció Primària i Hospitals en format bilingüe en català i una segona llengua: castellà, anglès, àrab, francès, romanès i xinès.

El material ha estat elaborat conjuntament pel Consell Comarcal, la Corporació Sanitària Parc Taulí, el Consorci Sanitari de Terrassa, MútuaTerrassa i el Servei d'Atenció Primària del Vallès Occidental de l’Institut Català de la Salut (ICS), a través d'una comissió de treball. Els materials tenen un doble objectiu: afavorir les tasques del personal sanitari i administratiu que treballa en atenció directa a la ciutadania i que atén a persones usuàries de les comunitats nouvingudes al Vallès Occidental i també disposar d'una documentació escrita de lectura fàcil, entenedora i comprensible per a qualsevol ciutadà o ciutadana, sigui quina sigui la seva procedència.

Les noves guies de suport se sumen a les ja existents: "Proves de laboratori bàsiques" . Pel que fa a la guia "Atenció a la dona", conté informació pràctica per la cura i atenció de les dones durant l'embaràs, el part i el postpart. D'altra banda, la guia "Consells sanitaris a l'edat pediàtrica", inclou recomanacions per al benestar durant la infantesa (cura del nadó, salut en edat pediàtrica, alimentació i vacunes).

D'una banda es compta amb fitxes en format digital, pensades per consultar fitxa per fitxa segons les necessitats de l'usuari/a i donar-li la informació específica que necessiti i també per poder fer-ne difusió per diferents mitjans, com per exemple les pantalles de les sales d'spera. De l'altra, s'ha fet una edició impresa pensada perquè els professionals sanitaris puguin distribuir aquesta documentació entre aquells perfils d'usuaris/es que considerin adients. En aquest cas, es tracta de les guies traduïdes al castellà i l'àrab.

Amb l'edició d'aquests materials, el Consell Comarcal i els proveïdors sanitaris de la
comarca estableixen una línea estable de col·laboració pionera entre els consells comarcals de Catalunya, a favor de la facilitació d'eines de treball per a professionals i del treball en xarxa amb diferents institucions sanitàries del territori.
Escull La Torre del Palau com la teva font preferida de Google