Aquest diumenge s'ha restablert el servei de la línia 4 de Rodalies de Renfe en el tram comprès entre Terrassa i Manresa.
Cal recordar que aquest es va suspendre després que dijous passat descarrilés un tren a l'alçada de Vacarisses, quan va xocar contra una pedra de grans dimensions.
El tram afectat ha estat reforçat amb estructures de malla per tal d'evitar esllavissades, tenint en compte que aquest podria haver estat el motiu de l'existència de la pedra al mig de la via.
L'accident es va produir entre les estacions de Vacarisses-Torreblanca i Castellbell-Monistrol després que un comboi en el qual viatjaven una cinquantena de passatgers col·lisionés amb una pedra de grans dimensions que havia caigut a la via, possiblement arran de les intenses pluges dels últims dies, i que va provocar la sortida de via de tres dels sis cotxes de la composició.
A causa del succés, la direcció general de Protecció Civil de la Generalitat va activar el pla d'emergències en el transport de passatgers per ferrocarril, que a hores d'ara es manté en situació de prealerta.
Renfe i Adif, empresa que gestiona les infraestructures per on circulen els trens de la companyia ferroviària, van iniciar les operacions per a la retirada del que va descarrilar i dels materials caiguts a la via, i procedir a la reparació del tram afectat.
Per a portar a terme aquestes tasques es va comptar amb dos trens taller procedents de Tarragona i Barcelona, i amb prop de vuitanta tècnics especialitzats, als quals s'hi han afegit efectius de circulació i seguretat.
Cal recordar que ara fa prop de dos anys, el dia 13 de gener de 2009, una esllavissada, també a la zona de Vacarisses Torreblanca va fer descarrilar parcialment un tren de la línia 4, que cobreix el trajecte Manresa-Vilafranca. En aquella ocasió, es va produir una sortida parcial de la via dels primers tres eixos del primer vagó. El tren, format per dues unitats, portava cinquanta viatgers que van resultar ilesos.
Cal recordar que aquest es va suspendre després que dijous passat descarrilés un tren a l'alçada de Vacarisses, quan va xocar contra una pedra de grans dimensions.
El tram afectat ha estat reforçat amb estructures de malla per tal d'evitar esllavissades, tenint en compte que aquest podria haver estat el motiu de l'existència de la pedra al mig de la via.
L'accident es va produir entre les estacions de Vacarisses-Torreblanca i Castellbell-Monistrol després que un comboi en el qual viatjaven una cinquantena de passatgers col·lisionés amb una pedra de grans dimensions que havia caigut a la via, possiblement arran de les intenses pluges dels últims dies, i que va provocar la sortida de via de tres dels sis cotxes de la composició.
A causa del succés, la direcció general de Protecció Civil de la Generalitat va activar el pla d'emergències en el transport de passatgers per ferrocarril, que a hores d'ara es manté en situació de prealerta.
Renfe i Adif, empresa que gestiona les infraestructures per on circulen els trens de la companyia ferroviària, van iniciar les operacions per a la retirada del que va descarrilar i dels materials caiguts a la via, i procedir a la reparació del tram afectat.
Per a portar a terme aquestes tasques es va comptar amb dos trens taller procedents de Tarragona i Barcelona, i amb prop de vuitanta tècnics especialitzats, als quals s'hi han afegit efectius de circulació i seguretat.
Cal recordar que ara fa prop de dos anys, el dia 13 de gener de 2009, una esllavissada, també a la zona de Vacarisses Torreblanca va fer descarrilar parcialment un tren de la línia 4, que cobreix el trajecte Manresa-Vilafranca. En aquella ocasió, es va produir una sortida parcial de la via dels primers tres eixos del primer vagó. El tren, format per dues unitats, portava cinquanta viatgers que van resultar ilesos.