
Aquest dissabte s’obria oficialment als vianants el pas per la nova Rambla d’Egara després de més de dos anys de treballs arran de les obres de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de la remodelació d’aquest eix de la ciutat.
L’alcalde, Pere Navarro, regidors i representants de la Generalitat de Catalunya van fer una passejada per aquesta via, que donarà total prioritat al vianant, tenint en compte que només el transport públic i els vehicles relacionats amb serveis municipals podran circular-hi. També s’hi han establert uns horaris determinats per tal que s’hi puguin realitzar tasques de càrrega i de descàrrega.
L’actuació, doncs, ha permès recuperar aquest espai per a la ciutadania, transformant la configuració original de la plataforma, de 25 metres d’amplada, per donar prioritat de pas als vianants i ciclistes.
En aquest sentit, s’ha arranjat el passeig central, de nou metres d’amplada, amb un nou paviment format per línies de llamborda prefabricada de formigó combinada amb dos colors. El nou disseny ha volgut respectar la imatge històrica de la rambla, aprofitant la major part de l’arbrat original.
Les obres han estat finançades pel Govern català i per l’Ajuntament, amb la col·laboració de la Unió Europea a través del Fons Feder.
Càmeres de control
Tal i com ja va explicar la regidora de Via Pública de l’Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, el control d’accés de vehicles a la nova Rambla es portarà a terme amb la instal·lació d'unes càmeres lectores de matrícules -quatre en total-. Durant els seus primers sis mesos de funcionament, els propietaris d'aquells vehicles que hagin circulat per la Rambla sense autorització rebran per correu una carta en la qual se'ls informarà de la prohibició de fer-ho “sense que, de moment, i si és que no hi ha reincidència, rebin cap tipus de sanció”.
L’alcalde, Pere Navarro, regidors i representants de la Generalitat de Catalunya van fer una passejada per aquesta via, que donarà total prioritat al vianant, tenint en compte que només el transport públic i els vehicles relacionats amb serveis municipals podran circular-hi. També s’hi han establert uns horaris determinats per tal que s’hi puguin realitzar tasques de càrrega i de descàrrega.
L’actuació, doncs, ha permès recuperar aquest espai per a la ciutadania, transformant la configuració original de la plataforma, de 25 metres d’amplada, per donar prioritat de pas als vianants i ciclistes.
En aquest sentit, s’ha arranjat el passeig central, de nou metres d’amplada, amb un nou paviment format per línies de llamborda prefabricada de formigó combinada amb dos colors. El nou disseny ha volgut respectar la imatge històrica de la rambla, aprofitant la major part de l’arbrat original.
Les obres han estat finançades pel Govern català i per l’Ajuntament, amb la col·laboració de la Unió Europea a través del Fons Feder.
Càmeres de control
Tal i com ja va explicar la regidora de Via Pública de l’Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, el control d’accés de vehicles a la nova Rambla es portarà a terme amb la instal·lació d'unes càmeres lectores de matrícules -quatre en total-. Durant els seus primers sis mesos de funcionament, els propietaris d'aquells vehicles que hagin circulat per la Rambla sense autorització rebran per correu una carta en la qual se'ls informarà de la prohibició de fer-ho “sense que, de moment, i si és que no hi ha reincidència, rebin cap tipus de sanció”.