No és cap secret que les relacions entre els ajuntaments de Sabadell i Terrassa creuen un molt bon moment. A les visites dels alcaldes a les Festes Majors de la ciutat veïna s’hi han sumat les recents reunions bilaterals per abordar temes de ciutat, en les quals s’hi han tractat temes que els dos municipis tenen sobre la taula i que, sumant forces, poden beneficiar les cocapitals i de retruc la resta de municipis vallesans.
Els alcaldes apunten que no tenia sentit que dues ciutats molt similars pel que fa a població i extensió visquessin d’esquena l’una de l’altra, però reconeixen que la manera de ser i de fer dels dos màxims representants institucionals també hi juga molt a favor: “El tarannà de persones com Manuel Bustos ho feia complicat, per la personalitat i el caràcter, però amb en Joan Carles Sánchez primer i ara amb en Juli Fernàndez la relació és fàcil”, explica l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart.
Aquesta suma de forces s’ha traduït amb diferents trobades de treball, on els dos municipis han situat una sèrie de prioritats en l’agenda supramunicipal. Una d’elles és aprofitar l’espai situat entre les dues localitats, on actualment hi ha elements com la seu central dels Mossos d’Esquadra, un camp de golf, el Consell Comarcal o Mercavallès, entre d’altres.
Nous usos
Els alcaldes valoren la posició estratègica que suposa aquest espai, a la porta de l’àrea metropolitana, i que pot suposar un pol de desenvolupament important. Per aquest motiu, plantegen ordenar-lo per tractar d’instal·lar-hi una nova activitat econòmica, sense que encara s’hagi definit quina.
La possibilitat d'ubicar-hi un parc logístic no seria viable, donat que requeriria una bona connexió ferroviària amb el Port de Barcelona, inexistent i impossible de plantejar-la a curt i mitjà termini per la inexistència d’un pressupost per a crear-ne una de nova. Per aquest motiu, es dibuixen altres propostes, com ara algunes de vinculades amb el món de la universitat i la recerca.
Els dos municipis van participar en el pla comarcal acordat amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, per aplicar millores a la comarca. Entre aquestes, es dibuixen d’algunes com l’ampliació d’un tercer carril a l’autopista C-58 per evitar els embussos que s’hi generen. A banda, també han treballat plegats per definir el model del comerç a nivell comarcal, amb l'objectiu de no trepitjar el petit i tradicional negoci.
Sabadell i Terrassa volen posar ordre a l'espai entre els dos municipis
Societat
Les dues ciutats intensifiquen les relacions per beneficiar-se conjuntament de millores estructurals | La mobilitat i l’explotació econòmica de la zona es troben en l’agenda dels dos Ajuntaments
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de maig de 2016 a
les 19:45
Actualitzat el
31 de maig de 2016 a les
08:00
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
