L'Ajuntament de Sant Cugat elaborarà un mapa amb els "espais de la por", els punts del municipi que són més insegurs per a les dones. La proposta, impulsada originàriament pel grup d'ICV-EUiA, es va aprovar en el ple municipal d'aquest mes de febrer i preveu intervenir en aquests indrets, millorant la il·luminació, intensificant la vigilància o introduint canvis en l'ús de l'espai públic.
També contempla crear, en el marc dels consells de barri, marxes exploratòries fetes per dones que permetran fer comprovacions in situ dels elements que influeixen en la seva percepció de seguretat. Tot plegat després que en els darrers dos mesos el municipi hagi estat escenari de dues agressions sexuals a la zona d'oci de la carretera de Rubí.
El text que s'ha aprovat també estableix que l'Ajuntament farà una enquesta a les dones que fan ús dels espais naturals de la ciutat per saber les zones que eviten. Alhora s'impulsaran diversos tallers de debat per sensibilitzar la població.
En aquesta mateixa línia, s'impartirà una formació específica en perspectiva de gènere al personal urbanista de l'Ajuntament "per elaborar un paquet de mesures per integrar la mirada de gènere en totes les polítiques urbanístiques".
Aquesta moció arriba després que en els darrers dos mesos s'hagin produït dues agressions sexuals a la zona d'oci de la carretera de Rubí de la localitat. El darrer episodi va tenir lloc el divendres 1 de febrer i la víctima va ser una menor de fora del municipi.
Sant Cugat elaborarà un mapa amb els «espais de la por» per prevenir d'episodis de violència masclista
Societat
És una mesura aprovada en el ple del mes de febrer
ARA A PORTADA
-
Política Terrassa invertirà prop de 10 milions d'euros per modernitzar els equipaments educatius Redacció
-
-
Política Terrassa constitueix les dues primeres comunitats energètiques per abastir 150 famílies Redacció
-
-
Successos Dues persones denunciades i 25 identificades a Terrassa en un dispositiu contra l'incivisme al barri de Sant Pere Nord Redacció
Publicat el
19 de febrer de 2019 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
