Terrassa, Mollet i Alella seguiran reclamant peatges gratuïts

Navarro, Monràs i Andreu Francisco s’han reunit amb el conseller Recoder

Publicat el 02 de juny de 2012 a les 13:18
#novullpagar a les Fonts Foto: J.M.Oller

Els alcaldes de Terrassa, Pere Navarro; Mollet del Vallès, Josep Monràs, Alella, Andreu
Francisco, continuaran reclamant a la Generalitat la gratuïtat dels peatges per a la mobilitat obligada als peatges dels tres municipis. Els alcaldes han valorat la voluntat de diàleg mostrada pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, en la reunió que han mantingut aquesta tarda a Barcelona, però han refermat la necessitat de continuar reivindicant la gratuïtat dels peatges. En el transcurs de la trobada, el conseller s’ha compromès a presentar una proposta més concreta al llarg d’aquest mes de juny.

L’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha afirmat que "entenem les dificultats per
restablir aquesta gratuïtat i valorem la disposició del conseller a aplicar bonificacions i tarifes més reduïdes. Però nosaltres hem de defensar els interessos dels nostres ciutadans i hem de vetllar pel desenvolupament econòmic dels nostres territoris. I tenim molt clar que el pagament de peatges per a la mobilitat obligada va en contra del nostre creixement". Per a l’alcalde de Terrassa, la proposta d’eliminar el peatge troncal de Les Fonts i pagar en funció del recorregut realitzat seria "una millora a la situació actual, però continuarem fent sentir les nostres reivindicacions per tornar a la situació que teníem abans de l’1 de gener, amb l’exempció del pagament de peatges per a la mobilitat obligada".

Els tres alcaldes consideren aquests peatges són estratègics per al desenvolupament
econòmic del territori, ja que no només hi ha mobilitat obligada dels residents de l’entorn, sinó també de tot el teixit industrial i empresarial que està obligat a utilitzar les autopistes.

De fet, aquesta reivindicació compta amb el suport de les agrupacions d’industrials,
empresaris, sindicals i de transports de l’entorn dels municipis de Mollet, Terrassa i Alella. En el cas de Terrassa, l’Ajuntament i les entitats sòcioeconòmiques de la ciutat van subscriure una declaració amb la qual feien una anàlisi de la situació de la mobilitat actual i detallaven els greuges que aquesta mesura està suposant per a la nostra àrea.

Fa unes setmanes, Pere Navarro, Josep Monràs i Andreu Francisco van reclamar de nou al conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, que donés una resposta concreta sobre els peatges de Mollet, Terrassa-Les Fonts i Alella tal i com s’havia compromès en una reunió celebrada el 9 de febrer passat. En no tenir resposta, a finals d’abril van enviar una carta al conseller insistint en les seves reivindicacions. Amb la reunió d’aquesta tarda, els tres alcaldes i el conseller s’han emplaçat a continuar tractant aquest assumpte durant el mes de juny.

Els tres alcaldes estan reivindicant la gratuïtat d’aquestes barreres per a la mobilitat
obligada i els usuaris habituals des que la Generalitat de Catalunya va anunciar les
noves condicions de bonificacions en peatges per al 2012, que no tenen en compte
l’excepcionalitat d’aquestes barreres. També han mostrat la seva preocupació pels
perjudicis que està provocant la supressió de la gratuïtat de la mobilitat obligada als
peatges de Mollet, Terrassa-Les Fonts i Alella. Per aquest motiu, Pere Navarro també ha volgut fer una crida a les concessionàries de les autopistes perquè també contribueixin a aconseguir la gratuïtat per als peatges de Terrassa, Mollet i Alella.