Terrassa, primera ciutat catalana amb un protocol local global sobre maltractament infantil

Es començarà a aplicar a partir de la tardor i té per objectiu de millorar el servei i protegir millor als menors

Publicat el 11 de març de 2018 a les 13:04
Actualitzat el 19 de març de 2018 a les 00:47

La presentació del protocol sobre maltractament infantil es va fer al Centre Cívic President Macià Foto: Ajuntament de Terrassa


Terrassa esdevindrà aquesta tardor la primera ciutat de Catalunya a dotar-se d’un protocol local d’intervenció en xarxa en situacions de risc i/o maltractaments a la infància i l’adolescència, amb la implicació de tots els actors que tenen resposabilitat en l’atenció a la infància i l’adolescència i segons els criteris marcats per la Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència.

El document establirà els circuits de comunicació, prioritats d’actuació, repartiment de tasques, criteris d’actuació i tot el que afecti al treball en xarxa entre les diferents parts implicades quan es detecti maltractament o risc de maltractament en infants i adolescents a la ciutat, amb la finalitat de millorar el servei i protegir millor als menors.

A partir d’ara i durant els propers mesos es durà a terme una campanya de comunicació del protocol entre tots els agents que l’hauran d’aplicar, per tal que totes les persones que treballen en aquests serveis i entitats assimilin les noves formes d’actuar que es derivaran de l’aplicació del protocol. Es preveu que al mes de setembre aquesta fase estigui completada i el protocol es pugui començar a aplicar en el dia a dia de la prestació de serveis a la infància i l’adolescència.

La voluntat de la Taula Tècnica d’Infància de Terrassa,és que el protocol sigui una eina flexible i que evolucioni en funció de les necessitats. Per aquest motiu es crearà una comissió de seguiment que valorarà possibles ajustos en el futur. La Taula es planteja també com a seguents objectius implicar les entitats de lleure i altres agents en la detecció dels maltractaments i estudiar eines de prevenció dels maltractaments.