TMESA defensa els autobusos de segona mà davant les crítiques

La plataforma Prou Barreres es queixa que algunes rampes per a discapacitats no funcionen | L'empresa de transports afirma que es tracta d'un problema "puntual" i que els autobusos són plenament funcionals

Autobusos de TMESA a la rambla d'Ègara de Terrassa
Autobusos de TMESA a la rambla d'Ègara de Terrassa | Joaquim Albalate
Joaquim Albalate
02 de novembre del 2016
Actualitzat a les 11:51h
La plataforma Prou Barreres, que agrupa persones amb mobilitat reduïda de la ciutat, ha tornat a denunciar, després de fer-ho en ocasions anteriors, que en alguns autobusos de la ciutat no funciona la rampa per a que hi puguin pujar les cadires de rodes.

Segons denuncia la plataforma, "es van comprar quatre autobusos de segona mà i, a un d'ells, ja li van posar la rampa manual, mentre que els altres tres fallen". Fins i tot han assenyalat uns números d'autobús i les matrícules dels vehicles que no funcionen. Segons Prou Barreres, "no entenem com una ciutat compromesa amb un pacte per l'accessibilitat compra uns autobusos que no garanteixen l'accés de totes les persones".

Aquesta informació també va ser present al ple municipal d'aquest dijous. Després d'una pregunta del regidor d'ERC Carles Caballero, el regidor delegat de mobilitat, trànsit i transport, Marc Armengol, va respondre que la incidència consta a l'Ajuntament i que s'ha seguit el protocol de retirar els busos avariats.

Armengol va afirmar que hi ha 65 vehicles a la flota de TMESA i que sempre que hi ha una incidència, fet que passa com en qualsevol altre àmbit, es repara. A més, va aclarir que "no ens consta que aquest autobús fos de segona mà", uns vehicles pels quals, va afegir, s'han interessat altres poblacions, com Sabadell.

Fonts de TMESA han explicat a La Torre que l'incidència amb l'autobús assenyalat, el 127, va ser puntual i s'havia espatllat aquell mateix dia, i per això no havien pogut arreglar-ho. "Quan hi ha una incidència, el conductor passa la notificació al taller i l'arregla el més aviat possible", afirma l'empresa.

Respecte les rampes dels autobusos, la mateixa font assenyala que l'accessibilitat és molt important i que, per política d'empresa i per evitar incidències mecàniques, 62 dels 65 autobusos tenen la rampa manual. Els tres que la porten automàtica són, precisament, tres dels que es van comprar de segona mà el passat mes d'abril; un d'ells va ser el que es va espatllar i que Prou Barreres va detectar.

Precisament, i pel que fa a aquests autobusos de segona mà, TMESA ha dit que "són autobusos totalment funcionals" i que funcionen perfectament, i han declarat que les crítiques són injustificades perquè "han anat molt bé" per a completar la seva flota.